| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Det gnisslar!
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9191 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
Å andra sidan; dom som vet att racebelägg gnisslar vet nog också vad en m3csl är för något.
_________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
Ja det är jag helt övertygad om. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
|
Lite besviken på PFC97... Gnisslar inte alls.
Sparcos grupp-N belägg däremot, det är grejer det. Gnisslar riktigt sportigt.
|
|
Eftersom min bruksVolvo, som är en herrgårdsvagn med 140 hk motorn, gnisslar som f-n när man bromsar så fick det bli alternativ 1. Den är nämligen så standard den kan bli och ger allt annat än rejsiga vibbar... Varje gång jag bromsar tänker jag faktiskt "J***r vad det gnisslar!"
Min förra rejs-bil hade för övrigt schyssta racebelägg (Hawk) men den gnisslade inte i bromsarna ändå
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
|
Hehe, ja det blir en blandning mellan 4 och 5 (som någon skrev tidigare - man loggar genast in på rejsa och börjar kolla vem det kunde vara som hade lite roligare belägg
)
Men helt klart hörs det skillnad på raceaktiga belägg och vanliga belägg som skriker. Tyvärr hör jag mest det sistnämda då jag jobbar som bilmek Mer racebelägg åt folket!
_________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
|
Mina (PFC01) skriker som tusan när de är halvvarma, tystnar när de blir riktigt varma. Misstänker att det skulle bli katastrof om jag åkte till orrefors och bromsade.
Edit: Så här kan det låta, speciellt om man bromsar för tidigt och släpper upp lite: http://www.youtube.com/watch?v=9CWqi _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
|
Röstade på nr 4, eftersom det är så min jagga är. Folk är helt oförstående och klagar på att det gnisslar!?
Jag brukar svara att jag inte hör något, det måste vara inbillning eller någon annan bil. Jag kan därimot inte rekomendera kombinationen chromfälgar och carbotechbelägg, ett elände att hålla rent! Men det är snyggt med ett jämnt lager bromsdamm på fälgarna, ett gott tecken på att bilen används. _________________ Erik Brundin Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628 Och en bruksbil.... |
|
Min gamla 911:a hade flytande skivor fram (med hattar och allt). Inte nog att den gnisslade, utan även tickade och klonkade när man körde sakta
För övrigt räcker det med att smeta ut kopparpasta på baksidan för att tysta belägg i 90% av fallen. _________________ G o r a n A m c o f f |
|
Exempel från verkliga livet:
http://www.facebook.com/photo.php?fb
_________________ Magnus Thomé
|
|
Röstade på trean då min bil är precis så. Men det är sällan behöver använda bromsen när man kör på allmän väg.
_________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
|
Re:
PFC08'orna "hooooar" på min bil när de blivit en del slitna. En tvätt av bilen löser det ett tag. När beläggen var nyare och inte som nu på absolut sista valsen var det tyst. Smällar man får ta
_________________ Magnus Thomé
|
|
Mina PFC06 gnisslar ibland. Väldigt sällan. De dammar knappt och verkar inte slitas något eller några skivor. Bra belägg och ingen effekt är snällt mot bromskontot...
Gått säkert 15 träffar sedan de sattes på. Många Sviestad... Mycket kvar. Bra belägg för 1200 kr.
Mina XP8 gnisslar lite, lite grann när de blir varma. Ganska diskret ljud ändå, långt från det hemska skriet som kan uppstå från bakbromsarna på vissa lådformade transportmedel från Hisingen...
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
|
Jag saknar ett alternativ att rösta på;
"Tänk vad skönt att ha en trailer till banbilen..."
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
![]() |
Allmänt banåkaforum
Det gnisslar!
|
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (9191 totalt) |