Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Det gnisslar!
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (9191 totalt)

Vad tänker du?
J***r vad det gnisslar!
10%
 10%  [ 21 ]
Hmmm... synd när folk inte tar hand om sina bilar bättre, den där borde ju verkligen in på service!
3%
 3%  [ 7 ]
Ahhhhh.... värmetåliga bromsbelägg som pallar Gelleråsen, Anderstorp, Sviestad och kanske t.o.m. Mittsverigebanan!
40%
 40%  [ 83 ]
Ahhhhh.... raciga belägg. Utan clips till bromscylindern osså. Undrar om det är Pagid, PFC eller vad det kan vara? Hur är det med gula till den bilen nu igen, hade de clips eller inte... hmmmm....
46%
 46%  [ 95 ]
Totalt antal röster : 206

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

Eddie Varvstopp skrev:
Jag röstade på 3:an då jag inte visste vad som menades med clips..

MaZ skrev:
...Det är en glid-oks grej.

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005

Göte RS6 Sjögren skrev:
Röstar på fjärde alterativet, just min bil som oftast.

I övrigt är jag säker på att de flesta som ser min bil på stan just tycker....Hmmm... synd när folk inte tar hand om sina bilar bättre, den där borde ju verkligen in på service som de skarmlar o gnisslar.

Min bil ser ju ut som en vanlig BMW i de flestas ögon och inte en racing bil kan jag tänka mig, just därför reagerar de nog med bestörtning, hur den låter. Hade den sett mer ut som en racebil, hade nog fler hajat kan jag tro

Dock är jag på det hela taget lite besviken då de flesta race pads jag använder inte gnisslar alls
Har numera carbotech xp8 och de slammra ju inte ens då de har clips

Å andra sidan; dom som vet att racebelägg gnisslar vet nog också vad en m3csl är för något.

Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004

triss skrev:
Göte RS6 Sjögren skrev:
Röstar på fjärde alterativet, just min bil som oftast.

I övrigt är jag säker på att de flesta som ser min bil på stan just tycker....Hmmm... synd när folk inte tar hand om sina bilar bättre, den där borde ju verkligen in på service som de skarmlar o gnisslar.

Min bil ser ju ut som en vanlig BMW i de flestas ögon och inte en racing bil kan jag tänka mig, just därför reagerar de nog med bestörtning, hur den låter. Hade den sett mer ut som en racebil, hade nog fler hajat kan jag tro

Dock är jag på det hela taget lite besviken då de flesta race pads jag använder inte gnisslar alls
Har numera carbotech xp8 och de slammra ju inte ens då de har clips

Å andra sidan; dom som vet att racebelägg gnisslar vet nog också vad en m3csl är för något.

Ja det är jag helt övertygad om.

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lite besviken på PFC97... Gnisslar inte alls.
Sparcos grupp-N belägg däremot, det är grejer det. Gnisslar riktigt sportigt.

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Måste bumpa denna tråd. Behövs fler som röstar

Kungälv
Här sen Feb 2003

Eftersom min bruksVolvo, som är en herrgårdsvagn med 140 hk motorn, gnisslar som f-n när man bromsar så fick det bli alternativ 1. Den är nämligen så standard den kan bli och ger allt annat än rejsiga vibbar... Varje gång jag bromsar tänker jag faktiskt "J***r vad det gnisslar!"

Min förra rejs-bil hade för övrigt schyssta racebelägg (Hawk) men den gnisslade inte i bromsarna ändå

Citera
Lindahl195
Karlstad
Här sen Apr 2008

allt som inte är Volvo går som "han hade race-belägg.." och de flesta vet nog varför inte volvo är med där...

Skogen utanför Borås
Här sen Aug 2004

Hehe, ja det blir en blandning mellan 4 och 5 (som någon skrev tidigare - man loggar genast in på rejsa och börjar kolla vem det kunde vara som hade lite roligare belägg )

Men helt klart hörs det skillnad på raceaktiga belägg och vanliga belägg som skriker. Tyvärr hör jag mest det sistnämda då jag jobbar som bilmek Mer racebelägg åt folket!

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Blev alt. 4 för min del.
Undrar hur folk reagerade på min gamla rostiga och skita 318is när den kom åkandes med gnisslande och skramlande tillklipta belägg
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Mina (PFC01) skriker som tusan när de är halvvarma, tystnar när de blir riktigt varma. Misstänker att det skulle bli katastrof om jag åkte till orrefors och bromsade.

Edit: Så här kan det låta, speciellt om man bromsar för tidigt och släpper upp lite:
http://www.youtube.com/watch?v=9CWqi15Scgg

Citera
Erik. B
Färjestaden
Här sen Jan 2009

Röstade på nr 4, eftersom det är så min jagga är. Folk är helt oförstående och klagar på att det gnisslar!?
Jag brukar svara att jag inte hör något, det måste vara inbillning eller någon annan bil.

Jag kan därimot inte rekomendera kombinationen chromfälgar och carbotechbelägg, ett elände att hålla rent!
Men det är snyggt med ett jämnt lager bromsdamm på fälgarna, ett gott tecken på att bilen används.

Mini 2000 -73 http://www.hundkoja.com/j/f/viewtopic.php?f=7&t=6628
Och en bruksbil....
Citera
beepbeep
Uppsala
Här sen Feb 2003

Min gamla 911:a hade flytande skivor fram (med hattar och allt). Inte nog att den gnisslade, utan även tickade och klonkade när man körde sakta

För övrigt räcker det med att smeta ut kopparpasta på baksidan för att tysta belägg i 90% av fallen.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006

Röstade på trean då min bil är precis så. Men det är sällan behöver använda bromsen när man kör på allmän väg.

Nu: Porsche 944S & Swift Sport
Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98
ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Men Magnus sa inte du att dina PFC inte gnisslar? Jag tycker det känns fel med tysta bromsar som inte skitar ner fälgen VIVA XP8!!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Johan Sjöström skrev:
Men Magnus sa inte du att dina PFC inte gnisslar? Jag tycker det känns fel med tysta bromsar som inte skitar ner fälgen VIVA XP8!!

PFC08'orna "hooooar" på min bil när de blivit en del slitna. En tvätt av bilen löser det ett tag. När beläggen var nyare och inte som nu på absolut sista valsen var det tyst. Smällar man får ta

Bromma
Här sen Nov 2002

Mina PFC06 gnisslar ibland. Väldigt sällan. De dammar knappt och verkar inte slitas något eller några skivor. Bra belägg och ingen effekt är snällt mot bromskontot... thumbs up

Gått säkert 15 träffar sedan de sattes på. Många Sviestad... Mycket kvar. Bra belägg för 1200 kr.

Här sen Apr 2003

Mina XP8 gnisslar lite, lite grann när de blir varma. Ganska diskret ljud ändå, långt från det hemska skriet som kan uppstå från bakbromsarna på vissa lådformade transportmedel från Hisingen...

Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Jag saknar ett alternativ att rösta på;
"Tänk vad skönt att ha en trailer till banbilen..."

Citera
Allmänt banåkaforum
Det gnisslar!
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (9191 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande