Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 35038 besök totalt |
video Gotland Ring
Äntligen har jag kört lite bana och lärt känna bilen närmare. Blev några varv runt Gotland Ring i kanonväder förra veckan, kul med mycket körtid men trist att nästan inga andra är där och kör. Som mest var vi bara fem-sex bilar på banan... man kör runt runt hela stinten utan att se en enda bil. Tycker i alla fall att jag lärt mig massor, det är väldigt annorlunda att köra bakhjulsdriven 964 mot fyrhjulsdriven 996 turbo! Några learnings: Black Adder trivs bättre på bana än i trafik på allmän väg: Lätta svänghjulet är lite stökigt och ganska mycket vägbuller och vindbrus tränger in i kupén. På bana känns chassit helt ok men är lite mjukt så det ska uppgraderas på sikt. Originalbromsarna överraskar, ingen som helst tendens till mattning utan stenhård pedal hela dagen. Däremot måste jag bromsa tidigt och ganska länge, så ett par större skivor och bromsok står på inköpslistan. Gasresponsen är mycket bra, motorn svarar direkt. Att bilen saknar styrservo är inte alls så jobbigt som jag trodde, man får hålla farten uppe bara... ! Använde Harry's/iPhone/Tom-tom fästet och tycker det blev ganska bra kvalitet för små pengar. 1.41 är ingen kanontid men jag behöver en referenstid inför 2012 så jag kan tävla mot mig själv och mäta om jag blivit bättre förare. Jag borde kunna ligga runt 1.37-1.38 med bilen. Nu körde jag hela banan (utom rakan där jag hinner lägga i 5an) på 3an och 4an, visst skulle jag kunna ta vissa kurvor på lägre växel men jag vill spara lite på materialet också. Kolla gärna varvet och kommentera spårvalet. Första varven efter reparationer och modifikationer (Det som skorrar vid vänstersvängar är en skyddsplåt som tar i bromsskivan, inget allvarligt utan det kommer lösa sig när jag byter bromsar i vinter.) Finns en handfull bilder också här _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
Sådärja, äntligen godkända avgasvärden och registrerad med fullbur! Och första svängen till Gotland Ring bokad över påsk! Säsongen 2012 börjar verkligen bättre än förra året... Blir en del festliga uppgraderingar också, återkommer när alla grejer är fastskruvade på bilen.
_________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
Banpremiär 2012
Gotland Ring över påsk. Trots snöstorm och drivis gick det att köra hela banan, dock väldigt sakta och försiktigt på sina ställen. Fast det var svåra förhållanden och låga temperaturer i asfalten (2-6 C) och däcken (32 C) körde jag direkt samma varvtider som förra sommaren. Det bådar gott. Bilen understyr men känns ändå hyfsat balanserad och - framför allt - förutsägbar. Chassit känns helt okej men det som återstår är nya bromsar. Beställde Big Red i november 2011 och ett ok är fortfarande restat. Dåligt Porsche ![]() ![]() _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
Jocke känn dig välkommen att hänga med oss till Gotland, galet rolig bana och mycket köra. 1 bandag där = 3 PCS banmöten. Vi åker över Kristi Him nästa gång. Ska försöka köra Malmby åtminstone en gång i år, bilen understyr för mycket för att vara riktigt snabb i konbana men det uppvägs av den härliga stämning och sköna atmosfär det brukar vara där! Kör du Mantorp?
||
Svängde förbi garaget idag och tvättade trösklar, torkade paneler och silikonade dörrlister. Gjorde bilen lite vårfin inför nästa helg som ska tillbringas runt runt på Mantorp. Nya fräscha Cup däck åker på i veckan och sen är det bara att köra!
||
Mantorp PCSR + PCS 21 - 22 april 2012
Trots kyla, en riktigt rolig och mycket bra helg på Mantorp! Funkis på lördagen med PCSR och vanligt banmöte på söndag med PCS. Väldigt nöjd med bilens balans och mina spårval. Tack till Thomas T som hade vänligheten att låta mej åka med i hans fantastiska bil och visa vägen. Det lönade sig på söndagen när det var lite varmare och bättre grepp runt banan, finslipade linjen lite och tycker jag kunde hänga med dom nya bilarna med 200 hästar mer i kurvorna. Det tyckte tydligen även instruktörerna som befordrade mig till R2. Och efter sista stinten kom en gentleman i en 997 GT3 RS 4.0 fram till mig och sa att han hade haft svårt att hänga med i svängarna, stort av honom och kul för mej! Det känns skönt att bilen funkar som den ska igen, nu väntar jag bara på mina nya Big Red så jag kan bromsa ordentligt också... ![]() OBS att filmen är från lördagens körning med PCSR då tidtagning är tillåten. (Tiden är för övrigt ingenting att skryta med men jag är mest intresserad att filma spåret som minnesanteckning till nästa gång.) Referensvarv runt Mantorp Passade även på att väga bilen, inklusive mej + 3/4 tank. (Eftersom jag körde upp "baklänges" på vågen är fram lika med bak, 911 väger ju som bekant mest över bakaxeln...) ![]() ![]() _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
Kul att ses och snacka lite! Nästa gång får vi köra lite ihop också
![]() _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
Sprillans Big Red med orangea Pagid! Snap off!
Inga andra modifikationer planerade för säsongen. Nu är det bara att köra järnet till i höst när lite mer omfattande arbeten är planerade... ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||
VIDEO Gotland Ring 2012
Vi var 2 st 964or som körde Gotland i helgen. Målet var att gå under 1.40 och klockan stannade på 1.38,7. Stintens snabbaste teoretiska tid var 1.36,92 så det finns fortfarande lite att nöta vidare på... bara köra på! VIDEO Personbästavarvet 2012 ![]() ![]() _________________ #68 Porsche 911 BMW S1000 RR |
||
Re: VIDEO Gotland Ring 2012
Gött! ![]() ![]() Med ny lack i vinter så kommer du putsa ytterligare ngra tiondelar ![]() Vad använder du för kamera att filma med? _________________ D Ekholm |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 35038 besök totalt |