Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Lola T91/50, SÅLD
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 28, 29, 30   >>
24 besök senaste veckan (247801 totalt)
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
Det behöver inte bli riktigt så dyrt. Spana in racecarsdirect och sen race cars/singel seaters.

MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Kommer du till Gelleråsen på Söndag?

BMW 330i -05
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
nej tyvär inte

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

På ett ungefär hur många häst körde du med på Kullen tror du?

Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
runt 400 häst och 550-600nm på hjulen hade jag troligen
men jag hade nog inte kört långsammare med 100 häst mindre , va inte många sekunder på varvet som jag faktiskt kunde ge full gas

kommer köra på kanske 20-30 häst å 40-50nm mer när jag fått hem nya dreven till vxlådan, den varvade ur ganska lätt på växlarna på kullen,
så på längre banor typ anderstorp och mantorp så kommer det gå åt lite mer vrid och runt 15% högre fart (har beställt 1.1 för femman jämnfört med 1.14 innan)

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
mycket tråkigt besked, har ramlat omkull och krossat knäskålen, läkaren sa 5-6veckor med gips från ljumskeln till foten.

vi får väll se hur länge det håller , klättrar redan på väggarna hemma efter å vart hemma en halv dag sen jag kom från sjukan.
missar ju garanterat körningen på alastaro nästa helg, sen när det ett event mitten av juni och sen gatebil som med blir inställt om det ska vara gipsat så länge...

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Re:

knotan skrev:
mycket tråkigt besked, har ramlat omkull och krossat knäskålen, läkaren sa 5-6veckor med gips från ljumskeln till foten.

vi får väll se hur länge det håller , klättrar redan på väggarna hemma efter å vart hemma en halv dag sen jag kom från sjukan.
missar ju garanterat körningen på alastaro nästa helg, sen när det ett event mitten av juni och sen gatebil som med blir inställt om det ska vara gipsat så länge...
Mycket tråkigt Niklas
Men se det från den ljusa sidan , du sparar pengar till senare körningar

--VVTS--
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
sant , lär ju inte ens kunna ta mej utanför dörren nu så någon soppa i bruksbilen går ju inte heller åt

Fredrik Hård
Vibble (Gotland)
Här sen Jun 2010

Re:

knotan skrev:

Ajaj, inge roligt med trasiga knän. Har aldrig krossat knäskålen men byt lite korsband, problem med menisk mm. När knäet är justerat inser man hur mycket man använder det. Följ råden noga och fuska INTE med rehab!! Krya på dig

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
i brit på nått annat att göra om dagarna har jag börjat snickra lite lätt på en ny "planka" till bilen.
förtegående ägare har plockat bort den så har bara en lite flärp kvar längst fram som knappast gör någon större nytta.
förra året gick det ju bra, men nu med lite mer downforce (mer motoreffekt) så har den börjat käka duktigt på golvet istället.
så lösningen blir en ny planka och höjja karossen dryga 5mm fram å 10 bak som den är tänkt att vara från början och då även spara lite på kolfibergolvet...

gipset ska bort under midsommarhelgen så sen hoppas jag kunna köra på kinnekulle den 29de md SCS.
men vi får väll se om det är möjligt eller inte närmare.

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
fortsättter småpilla mest för att.

fick hem nya dreven till vxlådan nu ialafall...

bytte fyran och femman nu, hade behövt byta trean med igentligen men tyckte inte attdet vart riktigt bra med dem andra dreven jag hade så detta får duga för tets, annars får jag beställa en ny trea med...
jag har ju fördelen att jag kan öka vridet lite vid specifika varvtal och vxlar om så behövs om den laggar för mycket när man petar nästa växel
nu när jag växlar från trean till fyran så kommer den nå ned strax under 2000 rpm , dvs från 6500 till 4500, men å andra sidan har jag fullt vriidmoment redan vid 4000 och nästan full effekt vid 5000 så misstänker det ska funka ok, växlar jkag dessutom vid 6800-6900 på trean så ska det vara helt lungt...
jag upplevde att steget mellan trean å fyran förut när den bara dippade 1000 va lite för litet med min motor...

gamla 4an 1.50 nu 1.28
gamla 5an 1.14 nu 1.00

ny toppfart ca 250km/h vilket borde vara lagom på anderstorp och mantorp...

vxlbyte va gjort på ca 45 min, men skulle gått snabbare om man inte var så känslig för att kladda ned överallt, redline heavy shockprooof ÄR KLADDIGT,,, knappt att bräkeleen biter på den en gång

Supramannen

Här sen Feb 2003

250 är alldeles för lite för denna raket tror jag, jag hade 261 GPS fart på mantorp och då feg bromsade jag... du borde ligga på 280 kanske och på Anderstorp 300 kanske

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
jepp jag vet,
men ska jag byta till högre drevning så kostar det skjortan då jag åker på å byta slutväxel,
kommer troligen köra slut på sista uppsättningen f3 däck jag har sen byta upp till Gp2/f1 dimension istället så då blir det typ 10-15% högre slutfart då tror jag.

alt så byter jag till andra agg vartefter som jag oxå har vart inne på så jag kan varva den ca 1500 längre per växel...

vi får se, som det är nu kommer nog duga till attt träna med ialafall... det är juinte på rakorna en sån här bil ska vara snabb , det är ju kurvorna man har fördelen så att säga....

clausm
Glostrup - Danmark (Kobenhavn)
Här sen Jan 2010

Jeg korer ~245 på Anderstorp med 280 hk og 695 kg. bil.....
Citera
kullke

Här sen Okt 2006

Kommer detta monster att köras något i juli ifall knät börjar fungera?
Jag sitter och planerar och söker sevärdheter att besöka på årliga husvagnssemesten
Citera
knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
jag tror iallafall jag ska försöka köra mantorp 17de juli om jag får tillåtelse med 5100 thumbs up

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re:

knotan skrev:

Beklagar olyckan Nicklas:

när jag bröt mellanfingret i höger handen(högerhänt) så tog det 4-5 dagar så mekade jag ebrilt med den handen ändå. du har ju "bara" skadat ett ben.
se det positivt till 100%

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
jo det blir ju lite uppehåll i skruvandet, eller rättare sagt en nedtrappning, blir ju lite gjort ändå även om inte i samma tempo...

blir även lite uppskjutning i säsongen nu, håller på å trixar lite smått med formelbilen för tillfället även om den i stort sett är körklar så finns lite smått å pilla med (fått hem sista dekalerna osv)

har lite andra småplaner på gång med formelbilen, min någorlunda helhjärtade satsning med fysikträningoch så vidare för att kunna köra bilen bättre gick ju i stöpet,
och kondiotionen/fyisken från min sida lär ju inte vara bättre nu efter å ha vart i princip sittandes i 6veckor
att köra formelbil är nått grymt ansträngande och jag var väldigt otränad redan innan så kommer nog inte kunna åka så fort i år,
men lite körning under sensommaren/hösten kommer det bli... thumbs up

har precis vart iväg och hämtat en karossbil som ska plockas isär/gås igenom och sättas ihop igen så sbart jag är på benen igen som ska agera bus/gatbil ,men avvaktar väll lite med å släppa bilder eller info om den högen...

knotan
Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
sådär ja blev av med gips i måndags och har väll kunna gå utan kryckor ialafall under veckan så igår blev det några försiktiga varv på kinnekulle under lunchpausen på TA körningen.

som jag misstänkte var jag ännu mer otränad nu och det märktes rätt tydligt .

dock så hade jag fixat lite smågrejjor som jag tyckte gjorde att körningen ändå gick bättre.

omdrevad låda, 4an å 5an funkade mycket bättre nu, dock har jag för stort steg nu mellan 3an å 4an,
så det gick inget vidare att växla ner från 4an till 3an, så måste sätta i en annan treans och tvåan med så kommer det funka bättre.

ändrat lite på sätet och bälten så att jag satt fast bättre i bilen, gjorde att jag kunde slappna av lite mer i kroppen och sen även ett par vettigare handskar gjorde att att jag inte alls vart lika stum i underarmarna som sist jag körde.

utväxlingen på gasen i kombination med lite mer laddtryck gjorde att bilen flöt mycket bättre i kurvorna,
sen sänkte däcktrycket lite vilket gjorde att den inte understyrde lika mycket.

men men lite småsaker att ändra på..

gick inte snabbare än sist, det är bara att konstatera att däcken som sitter nu verkligen har gjort sitt, gissar att jag hade 40-50 graders däcktemp när jag kom in i depån efter ca 10 varv

vet inte hur gamla däcken är men dem skulle nog passat bättre på däckhögen för flera år sej igentligen,
men finns tyvär inte ekonomi för nya däck just nu, så lär väll åka å bromsa/börna slut på dessa i år sen satsa på helt nya puckar för 2013 istället, gissar jag kapar flera sekunder per varv med nya däck
sammtidigt så vill jag ju inte köpa nya däck som jag säkert skulle bromsa sönder ändå iom jag är så ovan med bilen...

körde först ca 5 varv med fullt laddtryck och fri fart på rakan som probilarna i tävlingen,jag körde väll ca 0.57,5 enligt amigoo.

sen blev jag invinkad att bilen lät för mycket så slog på grundladdet istället och växlade vid ca 6200 rpm istället för som tidigare vid 6700, då kom jag ner på rimlig ljudnivå,
och sammtidigt ställdes chickanerna på rakan upp som trackdayåkarna fick leva med att åka slalom igenom.
nu hade ju fått upp liiiite mer temp i däcken och lite lägre effekt gjorde bilen liiite mer lättkörd.
gissar att jag åkte nästan lika snabbt med chickanerna som varven innan utan :lol:

tror det var 4-5 st som kom fram efter dem varven, alla trode jag skulle mosa rakt igenom kon-bariärerna iom jag hade typ dubbla hastigheten genom chickanen jämnfört med trackdaybilarna,.. det märks verkligen skillnad i en sån situation när man kan åka så sjukt fort när man väl fått upp downforcen

ang downforce så kör jag på ungefär hälften nu, men det märks ju tydligt att vridet i motorn finns tillgänlgligt så kan lätt mosa på nått hekto mer ladd och tjäna mer tid i kurviga partier med mer downforce, kanske kan jag få upp lite mer däcktemp samtidigt...

till nästa körning blir det till attt testa max downforce, gjuta nya sätet så jag sitter så bra som det nånsin går,
samt ställa lite mjukare kränghämmare fram.

..

om nån skulle sitta på en uppsättning bättre begagnade f1 eller gp2 däck lr liknande (eller vet nån som har) så tveka inte att kontackta mej så är jag mycket intresserad av att köpa, jag har gott om plats attt gå upp i däcksdimension och bara sänka chassiet-...

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Kul du kom iväg och fick prova lite mer!!!

knotan skrev:
...
vet inte hur gamla däcken är men dem skulle nog passat bättre på däckhögen för flera år sej igentligen,
men finns tyvär inte ekonomi för nya däck just nu, så lär väll åka å bromsa/börna slut på dessa i år sen satsa på helt nya puckar för 2013 istället

Du får köra lite driftingpass för att bränna iväg det sista på däcken innan du slänger dom

Åby
Här sen Feb 2006

Trådstartare
haha ja det lär jag väll göra innan den parkeras för säsongen thumbs up

Våra race- och banåkarbilar
Lola T91/50, SÅLD
<<   1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 28, 29, 30   >>
24 besök senaste veckan (247801 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande