Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
stötdämparinfästning vid spindel
1218 besök totalt
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009

Trådstartare

bygger om framvagnen på min golf 1, det är spindlar från saab 9-5 och fjäderben från golf 2,
nu till frågan , som det syns på bilderna så är benet en bra bit från spindeln , är detta ok eller blir det konstigt när man svänger ?? måste ända borra om hålbilden lite så det e inget problem att flytta in den ,, samt att jag skall bygga om tornen oxå vilket oxå gör att jag kan flytta benet i överkant ,,

tacksam för svar ,, jocke

Göteborg
Här sen Nov 2002

Innan du flyttar nåt så blr du "klä på" alla delar typ bromsar men framför allt drivaxeldamasken.

BMW 330i -05
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009

Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
Innan du flyttar nåt så blr du "klä på" alla delar typ bromsar men framför allt drivaxeldamasken.

har allt annat på den andra sidan ,,
hjulet kommer inte ta i och jag skall höja tornet vilket betyder att jag kan gänga upp benet igen
så damasken kommer inte heller ta i om det var så du mena .

tycker att det ser lite undligt ut nu när man svänger ,, benet böjer sig lite , viseligen bara i topplagringen men ändå . inget brytande

Varberg
Här sen Maj 2005

Re:

jocke_c skrev:
tycker att det ser lite undligt ut nu när man svänger ,, benet böjer sig lite , viseligen bara i topplagringen men ändå . inget brytande

Det blir ju oundvikligen lite så (benet pekar inte rakt mot undre leden) med McPeston-ben, om du inte ska ha cykelhjul, extrem caster och/eller hiskelig (okörbar) styrradie. Enda "problemet" är väl snedbelastningen på benet, men de borde klara en hel del eftersom det alltid blir så här till viss grad.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
jocke_c
uppsala
Här sen Jan 2009

Trådstartare
Re:

Olofson skrev:
jocke_c skrev:

Det blir ju oundvikligen lite så (benet pekar inte rakt mot undre leden) med McPeston-ben, om du inte ska ha cykelhjul, extrem caster och/eller hiskelig (okörbar) styrradie. Enda "problemet" är väl snedbelastningen på benet, men de borde klara en hel del eftersom det alltid blir så här till viss grad.

får nog ställa ner bilen på marken och mäta lite för att se innan jag gör nått ,, måste höja tornen först bara ,,

ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Re:

jocke_c skrev:

Ser mkt likt ut min EVO, (EVO 1-2-3) där sitter fjäderbenet mkt långt in från skivan..hela benet rör sig MKT när man svänger, nästan så mantror att allt sitter fel typ.

Skruva banåkabil
1218 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande