| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
stötdämparinfästning vid spindel
|
1218 besök totalt |
|
bygger om framvagnen på min golf 1, det är spindlar från saab 9-5 och fjäderben från golf 2, nu till frågan , som det syns på bilderna så är benet en bra bit från spindeln , är detta ok eller blir det konstigt när man svänger ?? måste ända borra om hålbilden lite så det e inget problem att flytta in den ,, samt att jag skall bygga om tornen oxå vilket oxå gör att jag kan flytta benet i överkant ,, tacksam för svar ,, jocke
_________________ Joakim Carlsson |
||||
|
Re:
har allt annat på den andra sidan ,, hjulet kommer inte ta i och jag skall höja tornet vilket betyder att jag kan gänga upp benet igen så damasken kommer inte heller ta i om det var så du mena . tycker att det ser lite undligt ut nu när man svänger ,, benet böjer sig lite , viseligen bara i topplagringen men ändå . inget brytande _________________ Joakim Carlsson |
||||
|
Re:
Det blir ju oundvikligen lite så (benet pekar inte rakt mot undre leden) med McPeston-ben, om du inte ska ha cykelhjul, extrem caster och/eller hiskelig (okörbar) styrradie. Enda "problemet" är väl snedbelastningen på benet, men de borde klara en hel del eftersom det alltid blir så här till viss grad. _________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
Re:
får nog ställa ner bilen på marken och mäta lite för att se innan jag gör nått ,, måste höja tornen först bara ,, _________________ Joakim Carlsson |
||||
|
Re:
Ser mkt likt ut min EVO, (EVO 1-2-3) där sitter fjäderbenet mkt långt in från skivan..hela benet rör sig MKT när man svänger, nästan så mantror att allt sitter fel typ.
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1218 besök totalt |