| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Val av krängningshämmare BMW E36?
|
2 besök senaste veckan (2433 totalt) |
|
Tycker min E36a kränger så fördjävligt vid bankörning så undrar om någon har tipps på vilka krängare som är lämpliga att köra fram resp bak för att den ska kränga mindre men bibehålla bra balans? Är orginal E36 328 chassie förutom XYZ coilovers (ställda 5 klick från hårdasta bak och 10 klick från hårdaste fram just nu med 2 grader camber fram). Kör 225/40-18 runt om och är nöjd med balansen fram resp bak som de är, men just de att den kränger så mycket gör den svårkörd vid maxbelastning vid apex och även när man gå på gas i mitten av kurvorna. En bild på inbromsning under turnin:
Bild på när jag just gått på gas efter apex:
_________________ Torbjörn Nyberg |
||||||
|
Re:
Ja de kanske vore smart. Blir de bra balans med den setupen? Vad för stag ska man ha fram då, M3 stagen ner till krängningshämmaren eller måste de bli justerbara? Kom gärna med ett förslag
Med tanke på att den är ganska låg kanske ett rollcenter kitt vore bra? Gör de stor skillnad? Går dock inte att köpa från Millway längre :/ _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||
|
Det hänger ju rätt mycket på vad du har för hårdhet på fjädrarna. Jag gillar att ha lite mjukare krängare och hårdare fjädrar. Men ett enkelt och bra sätt att få ordning på en med originalliknande fjäderhårdheter är att skaffa turners krängarkitt till m3.
_________________ Martin Skoog |
||||||
|
Re:
om du är intreserar av rollcenter kit har jag ett färdigt ink renoverade och förstärkta bärarmar
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||||
|
Re:
-> PM
_________________ Torbjörn Nyberg |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (2433 totalt) |