Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6749 besök totalt |
Re:
Jag skämtar inte. ![]() Det finns (antagligen?) ingen statistik på vilken nationalitet som skrotat mest, i vart fall ingen officiell? Men min entydiga erfarenhet är att engelsmännen är starkt överrepresenterade, både med bil men kanske framförallt på båge. Å andra sidan är de väl i majoritet bland besökarna, de är väl (på vissa helger iaf) tom fler än tyskarna? Mao är det imho en rimlig representation av besökarna. Top Gear bär också imho skulden för att hela UK blivit galna i ringen. Nu verkar det som om alla skall dit på något slags mandomsprov. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Re:
Det lustiga är att jag inte heller skämtar. Jag har precis samma uppfattning som dig, de har ofta ett väldigt bristande omdöme britterna. Frågan är ifall det stämmer på riktigt. Ofta kommer ju fördommar från något, och i detta fallet verkar det vara så. Men jag är en människa som inte gillar att tro på saker, jag vill hellre ha fakta ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Re:
just i detta fall lär det bli klurigt om du inte själv ställer dig och räknar på bongardbilarna under ett år :-) Jag tror inte GMBH vill lätta på infon i detta ärende. Vi kan väl fortsätta tro att det är som vi tror ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
Enda olyckan jag såg idag var en s2000 som snurrat och gått in i räcket vid wehrseifen och den var engelsk reggad....
Men idag var nog det nog mera svenskar än engelmän så där ser man! _________________ Thomas Kristiansen |
||||||
Fyyy fan
![]() Här är Golfen från idag. https://www.youtube.com/watch?v=Z8zq Verkade som växelådan rasade för det låg lite delar och massa olja över vägen sen. Darth Väder skällde på den inkompetenta flaggvakten som inte en flaggade gult så två Porschar flög av efteråt men klarade sig precis. |
||||||
Re:
Flaggvakt? Sen när har dom flaggvakter på Turistkörningen? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Re:
Det var inte Turistkörning på dagen utan något event. |
||||||
Re:
Det är dagar man spenderar på ringen, minst ![]() Jag undrar också om det bara är britter som är kassa på köra på ringen utan att vara fördomsfull. |
||||||
Re:
Höger...? Shit, jag hör nog till engelsmännen då, för jag brukar nog hålla vänsterkanten... ![]() ![]() _________________ Calle Panzar BMW 335iM-08 |
||||||
Re:
Jag får gå in och rätta mig själv här... ![]() ![]() ![]() _________________ Calle Panzar BMW 335iM-08 |
||||||
Skönt att du åkt utmed "rätt" bankant!
![]() Kör man utmed vänstersidan blir inte guppet rakt. Srskilt som banan svänger precis där också. Kör man utmed höger är det odramatiskt, kör man utmed vänster gör bilen oundvikligen en ganska kramftig krumbuktning. Är man beredd på det, inte sitter med pellen i bott, har line:at bilen hyfsat innan går det att köra där, men det är inte kul. ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Min teori är att Porschen i bild har ett av flera returställ han försöker häva.. Pga nåt som hände bakom Thomas, panikinbroms över krönet inkl rattutslag..? Även nyare 911 har ju motorn bak, osv.
|
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 6749 besök totalt |