Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nästan påkörd av en Porsche
<<   1, 2
6749 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Det är väl framför allt dom engelska hojarna man fruktar.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

dvorak skrev:
En liten undran jag har haft ett tag: Vi skämtar alla om att Engelmännen är kassa att vara i närheten av på ringen, finns det något statistik som bekräftar detta? Eller sitter vi bara och spekulerar för att vi haft dåliga erfarenheter av bilar med engelska reg-plåtar?

Jag skämtar inte.

Det finns (antagligen?) ingen statistik på vilken nationalitet som skrotat mest, i vart fall ingen officiell? Men min entydiga erfarenhet är att engelsmännen är starkt överrepresenterade, både med bil men kanske framförallt på båge.
Å andra sidan är de väl i majoritet bland besökarna, de är väl (på vissa helger iaf) tom fler än tyskarna? Mao är det imho en rimlig representation av besökarna.

Top Gear bär också imho skulden för att hela UK blivit galna i ringen. Nu verkar det som om alla skall dit på något slags mandomsprov.

Göteborg
Här sen Nov 2007

Re:

BTG skrev:
dvorak skrev:
En liten undran jag har haft ett tag: Vi skämtar alla om att Engelmännen är kassa att vara i närheten av på ringen, finns det något statistik som bekräftar detta? Eller sitter vi bara och spekulerar för att vi haft dåliga erfarenheter av bilar med engelska reg-plåtar?

Jag skämtar inte.

Det finns (antagligen?) ingen statistik på vilken nationalitet som skrotat mest, i vart fall ingen officiell? Men min entydiga erfarenhet är att engelsmännen är starkt överrepresenterade, både med bil men kanske framförallt på båge.
Å andra sidan är de väl i majoritet bland besökarna, de är väl (på vissa helger iaf) tom fler än tyskarna? Mao är det imho en rimlig representation av besökarna.

Top Gear bär också imho skulden för att hela UK blivit galna i ringen. Nu verkar det som om alla skall dit på något slags mandomsprov.

Det lustiga är att jag inte heller skämtar. Jag har precis samma uppfattning som dig, de har ofta ett väldigt bristande omdöme britterna.

Frågan är ifall det stämmer på riktigt. Ofta kommer ju fördommar från något, och i detta fallet verkar det vara så. Men jag är en människa som inte gillar att tro på saker, jag vill hellre ha fakta

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

dvorak skrev:
BTG skrev:
dvorak skrev:

Jag skämtar inte.

Det lustiga är att jag inte heller skämtar. Jag har precis samma uppfattning som dig, de har ofta ett väldigt bristande omdöme britterna.

Frågan är ifall det stämmer på riktigt. Ofta kommer ju fördommar från något, och i detta fallet verkar det vara så. Men jag är en människa som inte gillar att tro på saker, jag vill hellre ha fakta

just i detta fall lär det bli klurigt om du inte själv ställer dig och räknar på bongardbilarna under ett år :-)
Jag tror inte GMBH vill lätta på infon i detta ärende.

Vi kan väl fortsätta tro att det är som vi tror

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Enda olyckan jag såg idag var en s2000 som snurrat och gått in i räcket vid wehrseifen och den var engelsk reggad....
Men idag var nog det nog mera svenskar än engelmän så där ser man!

Uddevalla
Här sen Aug 2005

Fyyy fan

Här är Golfen från idag.
https://www.youtube.com/watch?v=Z8zqvpF-Z9E&feature=youtube_gdata_ . . . .

Verkade som växelådan rasade för det låg lite delar och massa olja över vägen sen.

Darth Väder skällde på den inkompetenta flaggvakten som inte en flaggade gult så två Porschar flög av efteråt men klarade sig precis.

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
WOW dom har en riktig tur alltså för det kunde ju ha slutat riktigt illa!!! Tur inte det låg några bilar tätt bakom oxå!

Göteborg
Här sen Nov 2002

Re:

Nikel skrev:
Fyyy fan

Här är Golfen från idag.

Verkade som växelådan rasade för det låg lite delar och massa olja över vägen sen.

Darth Väder skällde på den inkompetenta flaggvakten som inte en flaggade gult så två Porschar flög av efteråt men klarade sig precis.

Flaggvakt? Sen när har dom flaggvakter på Turistkörningen?

BMW 330i -05
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Re:

MaZ skrev:
Nikel skrev:
Fyyy fan

Här är Golfen från idag.

Flaggvakt? Sen när har dom flaggvakter på Turistkörningen?

Det var inte Turistkörning på dagen utan något event.

Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Det var Trackday för Pistenclub på dagen

Göteborg
Här sen Nov 2002

Ah, såg inga siffror på bilarna...

BMW 330i -05
Citera
Thomas K
Charlottenberg
Här sen Jan 2011

Trådstartare
Endel hade stora siffror på sidan men alla hade ett litet klistermärke uppe på vänster sida av vindrutan mot taket och det är inte lätt att se om man inte nästan stod på bilarna

Stockholm
Här sen Jul 2006

Re:

Johan Sjöström skrev:
84jr0 skrev:
Inte rolig avåkning där... senaste dagarna har det bara varit britter som har åkt av.

dagarna?

Det är dagar man spenderar på ringen, minst

Jag undrar också om det bara är britter som är kassa på köra på ringen utan att vara fördomsfull.

carpan
Sthlm län
Här sen Jul 2009

Re:

BTG skrev:
När man passerar det där lilla krönet ligger man med fördel utmed högerbankant, inte vänster...
I våras när jag var där "tvingades" jag passerar ett antal bilar utmed fel bankant, om man då inte är beredd på vad som finns på andra sidan kan man väldigt lätt bli överraskad.

Fördomen säger mig att detta var en engelsman som körde där för första gången...

Höger...? Shit, jag hör nog till engelsmännen då, för jag brukar nog hålla vänsterkanten... Har mestadels gått bra, tills senast jag var nere i Maj i år och fick ett jäkla kast där. Vet inte om jag bromsade lite innan eller vad jag gjorde.. Men kanske var helt fel spårval som blev grädde på moset då. Det hela gick iaf bra, och resluterade enbart i att DSC slogs på nere vid Aremberg och att jag och kompisen nästan också sållade oss till skaran som fått byta kalsonger...

carpan
Sthlm län
Här sen Jul 2009

Re:

carpan skrev:
BTG skrev:
När man passerar det där lilla krönet ligger man med fördel utmed högerbankant, inte vänster...
I våras när jag var där "tvingades" jag passerar ett antal bilar utmed fel bankant, om man då inte är beredd på vad som finns på andra sidan kan man väldigt lätt bli överraskad.

Fördomen säger mig att detta var en engelsman som körde där för första gången...

Höger...? Shit, jag hör nog till engelsmännen då, för jag brukar nog hålla vänsterkanten... Har mestadels gått bra, tills senast jag var nere i Maj i år och fick ett jäkla kast där. Vet inte om jag bromsade lite innan eller vad jag gjorde.. Men kanske var helt fel spårval som blev grädde på moset då. Det hela gick iaf bra, och resluterade enbart i att DSC slogs på nere vid Aremberg och att jag och kompisen nästan också sållade oss till skaran som fått byta kalsonger...

Jag får gå in och rätta mig själv här... Jag håller också höger där. Har "analyserat" film av egna varv nu i pausvilan i fotbollen. Skyller tidigare inlägg på sinnesförvirring i samband med surfande på samma gång som EM-finaltittande Mitt kast måste berott på att jag trots allt var lite tidig på att påbörja instyrningen i efterföljande vänstern, medan bilen fortfarande var lite lätt i baken efter krönet. Men det gör det ändå till en gåta varför Porschen kom farande så pass mkt åt höger. Ser ut att vara en 4wd-porsche... fast det kanske inte spelar någon roll när baken släpper. Otrolig tur att han inte lyckades preja av en bil där. Närmare än så där blir det knappast... Skön kommentar i filmen också. Skräckblandad förvåning

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Skönt att du åkt utmed "rätt" bankant! thumbs up

Kör man utmed vänstersidan blir inte guppet rakt. Srskilt som banan svänger precis där också. Kör man utmed höger är det odramatiskt, kör man utmed vänster gör bilen oundvikligen en ganska kramftig krumbuktning. Är man beredd på det, inte sitter med pellen i bott, har line:at bilen hyfsat innan går det att köra där, men det är inte kul.

Göteborg
Här sen Sep 2004

Min teori är att Porschen i bild har ett av flera returställ han försöker häva.. Pga nåt som hände bakom Thomas, panikinbroms över krönet inkl rattutslag..? Även nyare 911 har ju motorn bak, osv.

Nürburgring
Nästan påkörd av en Porsche
<<   1, 2
6749 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande