Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2012-07-28 Challengebanan på Lunda med HPC | 1, 2 >> 5830 besök totalt |
Tack för en sjukt kul dag! Trevligt att träffa lite Hondafolk igen
Här kommer lite tider för de som är intresserade:
Jag var lite dålig på namnen tyvärr. Ingen som tog några bilder? _________________ Richard Lindström |
||||
Härlig dag, om än lite varm.
Banan var väldigt rolig Synd bara att bilen inte ville med alls när jag gasade fullt. Många lampor som blinkade Men satte iallafall en hyffsad tid trots det och jag kom till och med hem _________________ Jim Söderlind Mitsubishi Lancer Evolution |
||||
Tackar för en trevlig dag och kul att stifta nya bekantskaper.
Liiiite väl varmt kanske, men på Lunda brukar det snarare vara tvärtom så man ska väl inte klaga! Tyckte nya banan var helt okej. Kändes dock lite mer tekniskt avancerad än den tidigare. Fick inget riktigt bra flyt genom hårnålen. Fick vänta på laddtryck en halvtimme kändes det som, och sparkade man till på kopplingen spann det bara innan målböjen. Men det var jag väl inte ensam om kan jag tro Blev iaf snabbaste SAABen för dagen Skickar upp ett in-car klipp från min holk. Tyvärr väldigt skakigt, beklagar det. http://www.youtube.com/watch?v=0h0On |
||||
Härligt att det blev lite folk och bilar !
Första gången som vi på HPC körde den nya banan, tog lite tid att få ihop den.. Men vi får tacka lill Falken för hjälpen ! Lite reflektioner från dagen är att det tog ett tag innan den nya banan satt för alla Men det hela rullade på bra och många sänkte sig under dagen trots det varma vädret som verkade suga musten ur många av deltagarna. När det gäller den "nya" banan så är den mycket mer krävande när det gäller koner. Vi fick inte riktigt ihop det hela trots att vi hade med oss själva. En trasig stol fick bland annat agera kona då vissa envisades med att köra på innersidan ut på taxirakan efter start Inbromsningen till höger i konpartiet på taxirakan tåls att tänka på. Det är inte ett litet dike ner där. Saker händer.. Den nya positionen på starten kändes bättre och säkrare än den förra, det är även lättare för folk att ta sig dit. Man får även en bra översikt av det nya slutpartiet och flygrakan ! MEN när det gäller slutet så blev Bongo lite nervös över vårt tidtagningssystem, det kostar en del pengar. Breddning av avståndet mellan cellerna lugnade honom lite :-) Dock viskade någon om att slutkonerna skulle vara heliga. En liten rättelse är att Junior körde en 02:a och inget annat, riktigt bra sänkning där ! Kul med nytt, och vi kommer köra på den "nya" banan nästa gång också. /Jocke _________________ Joakim Wirf |
||||
Konen som passeras vid 1:13 i filmen står fel.
Det kändes fel på filmen (brottningsmatch/Lazzat) så jag kollade på ritningen. Det skall stå tre koner på rad/rakslalom. Mittersta konen bryter tillbaka till vänster om mitten istället för 4 m till höger. _________________ Christian Lindblom |
||||
Det var ju roligaste partiet! Ärligt talat. Jag gillade när det blev en tight port. Ger banan karaktär. Växla ned och tänka lite... _________________ |
||||
Banan är lagd för att vara varierad och utmanande. Den skall vara svår men inte "kantig". Nya banan liknar den gamla i karaktären men annorlunda. Det nyper ihop efter högfartspartiet (på fältet) på ett ganska besvärligt sätt. Sedan konstantslalom som är svårare än man tror att köra effektivt. Sedan en liten brytning åt vänster och sedan ett parti som öppnar försiktigt så att man inte bara kan gasa fullt. På slutet av flygrakan är det en skarp sväng som tar ner farten för att förhindra att vi får bilar rakt i i depån/tidtagningen. Tiderna från er körningen tyder på att det går att köra bra tider med motorsvaga bilar även på nya banan. Jämför tiderna för Bromans S2000 med din 318iS. Ni är båda mycket vassa förare så det är ett bra exempel på vad som är möjligt. _________________ Christian Lindblom |
||||
Jag tror att konen som stod fel gjorde det än mer varierande och utjämnande än vad banan är ursprungligen. Broman hade problem med sin bil. Just hans tider är nog inte så representabla. Jag tror att den här banan har lägre varvtider än den förra. Jag har fortfarande fullt genom första chkanen. Nu även genom andra. Taxibanan är nog lite långsammare än förut, men flygrakan känns snabbare. _________________ |
||||
Jag vill bara informera om att vissa delar av banan fortfarande kan ändras och kommer slutligt att spikas efter den 25/8 när vi har kört Challenge där första gången. Självklart hoppas vi att det inte behövs men det kan bli så.
_________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||
Ja int bidrog jag med nåt vettigt till den nya banan trots entusiasm . Jag tycker den blev kanonbra som du o Chris lagt den _________________ Magnus Thomé |
||||
Joho! Vi har ett intressant konparti mitt på taxbanan ju, den hade inte vi kunnat uppfinna å så fick vi en hel del bra input på annat också. Dessutom var det första gången jag fick åka med någon som körde nästan hela fältet med växelvis höger/vänster dörrhantag först Synd att jag inte filmade då och fick med alla gapflabb Jag tänkte lägga upp din inboardfilm i den andra tråden (säkerhetssnackisen) bara jag får fingrarna ur, ikväll kanske. Blev det någe mera användbart på film den dagen, tänker på Sir Falk som filmade en del? _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it? |
||||
Jo jag har en film då jag kör ett varv (första gången jag kör hela banan) totalt okoncentrerad i snigeltempo bakom forumägaren, inte nå'n höjdare men visar iaf bansträckningen... Ska försöka få upp den på Tuben vid tillfälle... |
||||
Jag missade inte en enda port och tog inte en enda kon Fast det blir ju inga rökartider på det sättet _________________ Magnus Thomé |
||||
konan 1:13 in i filmen gjorde att flytet i banan försvann lite tycker jag, så blir det som det var tänkt så det blir lite mer fart så tror jag det blir bättre flyt.
Vändningen innan mål och målkurvan var väl också i långsammaste laget, lite för trångt för att fortfarande vara någon "action" Förstår säkerhetstänket, men jag tror att tidtagningsutrustningen kommer att flyga förr eller senare. Nya taxirakan var jäkligt rolig, lite medlut och inte helt rund kurva gjorde att det var trixigt och kul att få till utgången på rakan. Blir nog kanoners bara den där konan kommer på rätt plats /Broman _________________ Anders Broman Honda S2000 Vortech |
||||
På lördag morgon 25/8, före challenge-körningen kommer vi att göra sista justeringarna på nya banan.
Synpunkter och förslag från er som kört banan vore uppskattat Passa på nu. Sen är det försent. Arto har i tråden "Putsa lite på säkerheten vid slalombaneläggning" berättat om en ändring. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
Då förvandlas målkurvan till en rolig sväng istället för en lågfarts transportsträcka. En annan förändring vi skall testa på lördag morgon berör sista partiet före nya tvärvägen. Lasse Falk får ett kast på filmen vid sista konen. Antingen flyttar vi konerna lite bakåt alternativt så vänder vi ingången. _________________ Christian Lindblom |
||||
Eftersnack 2012-07-28 Challengebanan på Lunda med HPC | 1, 2 >> 5830 besök totalt |