| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: STCS -Knutstorp banträff..!
|
1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (9341 totalt) |
|
Hejsan. Lägger bara in en tråd från helgens träff i skåne...
Mer filmer läggs in senare.. http://ftp.nordictuning.com/src/movi Mvh Robban. _________________ Robert Uhr. |
||||||
|
Var det nån som pratade om suddgummidäck?
Körstilen+effekten verkar kräva betydligt mer än gatdäck.... |
||||||
|
Bilen har inte antispin va?
Jäkligt kul att se! Nu vet jag att ni säkert inte tar tid på era träffar men vad skulle du uppskatta din varvtid till med den setup du hade på bilen? |
||||||
|
Hej.
Niklas Sandström-->
Jag antar att du undrade varför det mesta från filmen var från rakan..? Detta är den korta varianten av filmen som spelades in.. Sen kommer det längre med film från helvarv inne från kupen,, ute mm mm.. Dock går det att åka bra mycket fortare,, andra däck och inte så många långsammare bilar framför som man måste ta det lite extra lungt med så kan det gå närmare minuten prick runt.. Dan P-->
Det var någon som kom fram till mig och sa att jag hade kört på 1.02,,, meen det tvivlar jag ju på.. Jag har dock filmra inne från kupen varje varv så jag ska kika igenom filmen vart efter sen,, skull etippa på att den gick på ca 1.10 runt,, då med den konbana som säkert tar bort nån/några sek... Andreas Millbro-->
Mnja,, jag antar att det är det,, dom vill nog bara försäkra sig lite mot att några inte ska sitta i betongen efter NGK krönet.. Alla i klubben är inte så super vana med bankörning.. Tycker inte att det gjorde något,, kanske att vi med lite mer vana skulle fått kört utan de koner men de är lungt.. Ang rakframåkat så görs det direkt på morgonen,, bankörningen är inte förens efter lunch.. Jag var med i publiksyfte endast,, lite svårt med greppet med de R-däcken..
Då ska jag bara tjata lite mer på brorsan så klipper han ihop en bättre film vart efter.. Mvh Robban.. _________________ Robert Uhr. |
||||||
|
Inte för att klanka ner på dig eller din bil, men den förefaller för mig vara helt okörbar med den motorkonfigurationen som sitter i. Du har ju inte ett enda jämt gaspådrag på hela filmen ju?! *undrande*
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||||
Inte illa. Som referens kan nämnas att det är lika fort som de snabbaste racersportvagnarna typ Radical och snabbare än de snabbaste modsport-bilarna, vilket är sportvagnar modifierade såpass mycket att dom ej kan godkännas av SBP. Dessutom är det mycket snabbare än de snabbaste gatgodkända vagnarna typ 964 Cup, 993 RS, Caterham Superlight etc.
Edit, dessutom rejält mkt snabbare än samtliga STCC-ekipage när dom hade testdag på Knutan för några veckor sedan, dessutom har dom nog inte koner i svackan före NGK... _________________ Pär Hylander |
||||||
Måste vara kul med så mycket effekt!...fast jag skulle förståss hellre vilja ha dom på bakhjulen..
På filmen är det en,som det ser ut som,grå Saab 9-3(?) som inte verkar ha några större problem att hänga med på rakan...måste vara gott mos i den oxå!? _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
De har bromsat den grå till 750hk, så lite mos har den nog..... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
jag anade nåt sånt ja.... )
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
Har du tittat igenom filmen än och hittat några varv runt 1:10? _________________ Pär Hylander |
||||||
Har ej kikat ännu,, har legat hemma o är lite sjuk så..
Men min tippning på runt minuten+ runt ser jag ej som någon omöjlighet.. Du nämner STCC bilar nu också,, vad ligger dom på i varvtid nufötiden jämfört med när vi körde,, typ 98--99 -00 mm,, då låg bilarna på en bit över 300hp,, ca 320 i nissan tror jag.. Nu är det begränsat till 260-270hp..?! Modsport nämner du också,, hmm,, vad har den värsta i effekt,,f"ån 300- 400..? 500..? mnja,, varför skulle det då inte gå en en bil likt min.? Förra året körde vi där med en saab SLC bil,, låg på 1.07 runt. ?! Jaja,, nu är det spekulations afton här,, det får bli mer körande i sommar med bättre däck.. Den understyr något grymt och är tok hal med dom däcken... Hörs. /R _________________ Robert Uhr. |
||||||
Ska jag kanske nämna att bilen ej är gatgodkännd.. Men efter nått tele samtal så kan den nog vara det...!!!!!!!!!!!!!!!! _________________ Robert Uhr. |
||||||
|
Jag tror att man inte behöver 500 eller 700 hk för att åka snabbt runt Ring Knutstorp, däremot så tror jag att det behövs ett mkt bra chassi. En Caterham i Roadsport med Haybusamotor har väl 170 hk eller så, en Radical har väl en vässad variant av Haybusan på drygt 200 hk.
I roadsport och modsport så är inte effekten med i reglementet, utan däremot kg/hk. I snabbaste roadsportklassen måste man ha minimum 3.2 kg/hk, motsvarande i modsport är 2.5 kg/hk. Jag känner ej till vikter och effekter i STCC, men jag har intrycket att dom får till mkt snabba tider i förhållande till sitt vikt/effekt-förhållande. Med en massa understyrning och tokhal så är den en stor prestation att få runt den på 1:10, oavsett effekt! _________________ Pär Hylander |
||||||
|
Inte för att vara negativ, men kan det verkligen vara roligt att ha en fullkomligt okörbar motor i en, för övrigt som du själv säger, bil byggd för bana? Jag ser liksom inte användningsområdet. I mina ögon är det en strippenmotor i en banbil, vilket jag tycker verkar fungera som att sätta en motor från en finlandsfärja i en topfuel-dragster för att man skall ha mycket hästkrafter oavsett hur fort det går.
_________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (9341 totalt) |