| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
E30 touring, problem med M3 bromsar
|
2 besök senaste veckan (4793 totalt) |
|
Re:
Japp. |
||||
|
Jaha då har man tömt lite vätska, vart ingen skillnad..
Jag drog även om en av bromsrören från ABS'en, så ska köpa en ny sådan och sedan dra den likadant som den satt förut, det är nog möjligt att det kan ha blivit någon för skarp böj... Edit, ska tillägga att när jag skruvar bromsröret på huvudcylinder, så släpper trycket : / _________________ Marcus Gustafsson |
||||
|
Jag tycker helt klart att det låter som om huvudcylindern inte går tillbaka som den ska.
Testa att lossa cylindern från servot , släpper bromsarna då är det ju något som trycker på huvudcylindern. Om servo och cylinder inte hör ihop kan ju utsticket på tryckstången vara olika. Vanligast är annars att pedalens länkage är feljusterat eller felanpassat och inte släpper tillbaka cylindern. Eller att man saknar en returfjäder på pedalen så att pedalens egenvikt trycker in cylindern. Det brukar hända mig någon gång per år i bilarna jag besiktar. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
|
Tjena, åter tillbaka med frågor att plåga er..
Det är både m3 cylinder och m3 servo från e36. Jag har tömt olja så det är under max: Fortfarande tryck. Jag har bytt bromsröret från cylinder till abs, då jag tänkte att det kanske var fel koning eller för skarp böj: Fortfarande tryck Dock när man släpper på nippeln från abs lite gran i bromscylindern, släpper bromsarna, men inte helt, utan ligger fortfarande på, och det är fortfarande ett sjukt tryck i systemet, räcker att jag nuddar pedalen för att bilen ska tvärnita. Jag ska pröva och lossa cylindern från servot, återkommer om det funkat. _________________ Marcus Gustafsson |
||||
|
Nu har jag nog hittat felet, det skiljer på bromsservona på 3.0 och 3.2, när jag sätter emot cylindern från antagligen en 3.2 så glappar det 5mm, så jag måste skruva fast den för att det ska bli tätt emot servot, så jag tar och köper en 3.0 huvudcylinder och ser om det funkar ; ) PEACE OUT !!!
Tack för att ni engagerade er : ) _________________ Marcus Gustafsson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
E30 touring, problem med M3 bromsar
|
2 besök senaste veckan (4793 totalt) |