Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (22603 totalt) |
Re:
Typ såhär efter sänkningen: ![]() _________________ Johan Lekås |
||||||
Re:
Ja...något sånt. Men man skulle vilja ha alla mått när du sänkt bilen dit du vill ha den, så man får räkna lite på framför allt rollcentra. Som sagt är det ingen lag som säger att undre bärarmen måste vara paralell med marken. Det är när man åker Mc-person som det är viktigt. Men övre infästningen måste anpassas till resten för att minimera konstiga rörelser. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Nu står ju förvisso inte bilen i Ride heller eftersom pallbocken inte står under hjulet men det spelar ju mindre roll (heh) för det teoretiska resonemanget. Kan vara bra att tänka på att MR spelar ganska stor roll för höjden på bilen så allt inte flyttas för att passa en höjd mätt på detta sätt, bilen kommer bli lägre när den står på hjulen.
![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Hej johan.
Det vore väldigt kul att veta vad som händer,. Som jag nämnde i början av tråden så är bilen byggd för raktfram körning och lite gata. Självklart vill man ha en stabil framfart. Förklara så ska jag mäta upp det som behövs. Mvh Micke _________________ Mikael Persson |
||||||
Re:
Detta har vi ju redan förkastat, då även styrväxelm måste flyttas då. Däremt skulle det gå att sätta en distanns överst på spindelm. Men kan vara lite svårt att få det hållbart nog. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Hej.
En fundering som dyker upp, den som byggt framvagnen bara har kopierat en volvo 140 typ framvagn utan att veta om dess svagheter. Har läst runt lite på forumet om övre länkarms modifieringar för att minska understyrning på typ 140 konstruktionen. Eller finns det en fördel som den ser ut nu vid dragracing som bilen är byggd för? För annars verkar det väldigt smidigt at bara flytta länkarms infästtningen som röda linjen visar. Mvh Micke _________________ Mikael Persson |
||||||
Re:
Men sätter du distansen överst på spindeln sänker du väll knappast bilen? Och för fixa problemet med styrväxeln så kan man vända kulleden upp å ned. Tänkte om han vll göra det lätt för sig. Beror hur noga man är, men visst kan man ta fram svetsen, men de är ett betydligt större jobb skulle jag tro. Mvh, Per _________________ Per Axblom |
||||||
Re:
Nu var det ju inte sänkningen som var problem...utan vad som händer när man sänker framvagnen som den ser ut idag. Dessutom sitter p-ändaena redan ovanpå....så vända på dom är ingen idee. Vidare tror jag inte det är en kopia på en 140-framvagn. Åtminstone inte infästningen av övre bärarmen. Vad är det för spindel. Det kan ju vara den som är lågre än 140n. Men det spelar inte så stor roll. Som det är nu kan det inte vara. Oavsett höjning/sänkning. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
Hej.
Har varit i garaget och skruvat med framvagnen, började med att ta bort coiloverna. Ställde bilen på pallbockar under chassit och pumpade hjulet upp och ner för att simulera fjädringsrörelse. Fruktansvärd bumpsteering visade det sig, lossade övre länkarmen och höll den i den positionen som röda linjen visar och det vart genast mycket bättre. Kan man ange ett mått på något vis vart det nya fästet bör sitta för länkarmen? Mvh Micke _________________ Mikael Persson |
||||||
Re:
Då måste Fuling få alla mått, så han får räkna på det. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
![]() |
Racetech
![]() |
<< 1, 2 1 besök senaste veckan (22603 totalt) |