Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 46045 besök totalt |
Åh fan! inte långt från där jag håller till i garaget hos päronen på Frejgatan
![]() - Bor i Stockholm annars, men är nere då och då... får väl kolla in dina klenoder vid nåt tillfälle då kanske ... ![]() Har inte hänt särskilt mycket med E30:n på länge pga olika orsaker, men tanken är väl att jag förhoppningsvis ska gå i genom resten av botten och innerskärmarna fram, som jag gjort tidigare med bakstammen nu i vinter om tid finns för det.... Mvh Frederik _________________ Frederik Svensson https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=46336 BMW 320IK-88 E30 sommarbil BMW 120i-09 E81 vardagsbil |
Superfin 02a
![]() Min 02a är av det mer busiga stuket utan en tanke på puts och innehåller både fyrhjulsdrift och överladd i konceptet, allt sitter på plats men just nu tappat lite sug. Fin bil du har gillar 02orna Mvh Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
Tack för den positiva responsen!
Knepigt med motivationen, skulle ju som sagt sälja men insåg att det är svårt att sälja när allt är i 1000 bitar så jag tänkte först skruva ihop allt till en rullande bil och sen sälja. Men nu när jag håller på inser jag att det arbetet jag lagt ner på den här bilen gör jag nog bara en gång i livet, så att sälja vore synd. Min plan just nu är att skruva ihop allt jag redan har och köpa däck så jag får ner den på backen och den går att flytta, på det viset kan jag alltid hitta nånstans att förvara den tills det blir läge att färdigställa. Har ju sålt bilen som jag skulle tagit maskinen ur, så nu har jag ingen motor. Synd att det gått så lång tid sedan jag började bygga, det jag helst vill ha nu är ju inte riktigt samma sak som det var då. Planen var ju en ganska kompromisslös banbil. Men nu tror jag att jag ska satsa på att få den lite mer gat-vänlig. Buren får bli kvar, men lite inredning får det bli och ett motoralternativ som gör att den går att köra på gatan hyffsat, samtidigt som ett par banträffar varje säsong ska funka. Men som sagt, just nu ska så mycket som möjligt skruvas ihop så jag får en flyttbar bil. Har ett alldeles för dyrt garage nu, så jag måste kunna få in 02an nånstans och det blir ju väldigt mycket enklare när det är en komplett bil som går att flytta istället för en kaross och pallvis med lösa delar. :-) _________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
Snyggt!! Helt rätt stil på bygget
![]() ![]() Vad för motor hade du tänkt då?Original M10 2,0l motor med lite vassare kam och weber 45:or kanske? Bara att kämpa på nu! Nu börjar ju snart det roliga ![]() _________________ Rikard Martinsson Äger följande: BMW M235 -14 BMW 330 -06 Banbil/bruksbil *BMW 1602-71 2,2L motor(långtidsprojekt) |
Tackar! Kul att kunna inspirera:-)
Jag vet inte, men det lutar väl åt det hållet. Hur som helst ska det vara besiktningsbart, och är ju en sån kombo lämplig. Men visst vore det kul med nått vassare, då går tankarna åt turbo- hållet och då blir det genast krångligare. Vi får väl se, fortsätter det i detta tempot så lär jag ha tid på mig att klura ut vad jag ska ha;-) _________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
Jag har en turbo M10 "över" om du letar motor med lite knuff är en förgasar maskin komplett med bra mos.
Om det skulle behövas en maskin i pamnrummet Erik _________________ Erik Persson Lönnmeckande Umeå bo kartongtrimmare..(ibland iaf) snickrat på 4wd turbo starlet |
Jaså? Du kan PM:a mig om vad det är för grejer om du vill så kan vi snacka om det, är egentligen inte "där" än men har lärt mig att man ska alltid utforska möjligheter här i livet :-)
_________________ Mathias Tjäder Bmw 1602 -74 Bmw 2002 - 75 Toyota Prius -10 Dodge Charger -69 |
Hej,
Håller också på med ett 02-projekt och funderar lite över fälgar. Var fick du tag i dina och vad har du för ET på dem? Kommer även jag att använda turbo-breddningen och vill ju ha så lite glipa mellan skärm o hjul. -Din bil blir kanonfin ![]() _________________ Niklas Kjellsson Porsche 964 C4 Såld BMW 1602 Trackday Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld Porsche 997 4S |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 46045 besök totalt |