Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Shiftlights
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
17291 besök totalt
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

BTG skrev:
Lars Falk skrev:
I princip skitenkelt.
Bara tre sladdar.

ok, då får det bli en sådan på önseklistan då! (Fyller år på lördag! )
Skulle det strula kanske jag kan svänga förbi dig Lasse så får du hjälpa mig i utbyte mot en grundlig provkörning?


thumbs up thumbs up

(och jag fyller år imorrn...)

_________________

Rice and shine
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Micke Holmström skrev:
Jag drar till med en fråga nu när tråden är uppe igen.

När jag larmar på efter att ha parkerat bilen brukar alla 4 lampor tändas, vilket iofs skapar en gemytlig julgransstämning i bilen över natten, men skall det verkligen vara så eller vad kan det bero på? Är det möjligen ett känt fel?


LOL

Har inte hört ngt sådant tidigare, och jag tror inte heller att Magnus gjort ngn så busig extrafunktion på vilje

Ska be Magnus grunna på vad det kan vara som gör det.

Som tur är drar ju lysdioder inte ngn ström att tala om.

_________________
Pär Hylander
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Lars Falk skrev:
BTG skrev:
Hur svårt är det att installera?


I princip skitenkelt.
Bara tre sladdar.


12V +
Jord
Pulssignal (från t-spole eller varvräknaringång)

_________________
Pär Hylander
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8515



Pär Hylander skrev:
12V +

Check!
Pär Hylander skrev:
Jord

Check!
Pär Hylander skrev:
Pulssignal (från t-spole eller varvräknaringång)

Daooh! There u lost me!


Nej, ärligt talat. Det skall nog gå bra. Jag återkommer med en beställning när det blir aktuellt Pär.

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Pär:
Du vet händelsevis inte om det går att få "boxen" med dioderna lösa, eller om man kan få betala en mindre summa för en "bygginstruktion" så man kan fixa en egen?
(Vill nämligen montera dioderna längs kanten/ytterringen på varvräknaren)

Har en fristånde och några kanske får att kännas lite mer som en

_________________
Mikael Persson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

PDE skrev:
Pär:
Du vet händelsevis inte om det går att få "boxen" med dioderna lösa, eller om man kan få betala en mindre summa för en "bygginstruktion" så man kan fixa en egen?
(Vill nämligen montera dioderna längs kanten/ytterringen på varvräknaren)

Har en fristånde och några kanske får att kännas lite mer som en


Jag fick min levererad med "dioderna lösa". Samma pris har jag för mig.
Jag har gjort en liten box som bara huserar dioderna. Den tar jag fram och fäster med kardborre uppe på instrumentpanelen när det vankas hårdkörning. Perfekt med dioderna i synfältet. "Huvudenheten" har jag i handsfacket.

_________________

Rice and shine
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Lars Falk skrev:
Jag fick min levererad med "dioderna lösa". Samma pris har jag för mig.
Jag har gjort en liten box som bara huserar dioderna. Den tar jag fram och fäster med kardborre uppe på instrumentpanelen när det vankas hårdkörning. Perfekt med dioderna i synfältet. "Huvudenheten" har jag i handsfacket.


Tack för svaret
Vågar man fråga "vad det gick på".
Vet att det är ett dåligt tecken att fråga men CSN betalar inte bra så det blir inte så mycket kvar till egna intressen

_________________
Mikael Persson
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

PDE skrev:
Lars Falk skrev:
Jag fick min levererad med "dioderna lösa". Samma pris har jag för mig.
Jag har gjort en liten box som bara huserar dioderna. Den tar jag fram och fäster med kardborre uppe på instrumentpanelen när det vankas hårdkörning. Perfekt med dioderna i synfältet. "Huvudenheten" har jag i handsfacket.


Tack för svaret
Vågar man fråga "vad det gick på".
Vet att det är ett dåligt tecken att fråga men CSN betalar inte bra så det blir inte så mycket kvar till egna intressen


Jag har för mig att jag betalade 800:-. Det var nog samma pris oavsett modell.
Allt blir ju dyrare, så det är nog bäst att du kollar med Magnus för aktuellt dagspris.
Frakt tillkommer nog också.

_________________

Rice and shine
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13418

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag själv skrev:
Jag har gjort en liten box som bara huserar dioderna. Den tar jag fram och fäster med kardborre uppe på instrumentpanelen när det vankas hårdkörning. Perfekt med dioderna i synfältet. "Huvudenheten" har jag i handsfacket.


Så här tar det sig ut i ShoppingClion.





Bilderna ger inte riktigt rättvisa åt läsbarheten. Lite svårt att plåta med ljuset genom rutan rakt in i kameran.
I verkligheten syns dioderna ännu bättre.

_________________

Rice and shine
Citera
skywalker
Stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 208



hoppas grejorna finns kvar då jag sålt 240in och införskaffat min golf gti mk1.
hur stora lysdioder går det in i gtin?

kan man få boxen som vanligt men istället för monterade dioder ifall man skulle få dem på kabelsnuttar på en 0.5m så det bara är att placera boxen på ett bra ställe å sen montera in dioderna?

/

_________________
- Magnus Ripén
- Bmw 2002
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
skywalker skrev:


kan man få boxen som vanligt men istället för monterade dioder ifall man skulle få dem på kabelsnuttar på en 0.5m så det bara är att placera boxen på ett bra ställe å sen montera in dioderna?

/



Japp thumbs up

_________________
Pär Hylander
Citera
Folxam
Eskilstuna
Här sen Feb 2004
Inlägg: 9049



Åkäjj, nästan tusenribba för en liten grejj ...

Mnnjääähh....

Vad kostar en byggsats?

_________________
Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Micke Holmström skrev:
Jag drar till med en fråga nu när tråden är uppe igen.

När jag larmar på efter att ha parkerat bilen brukar alla 4 lampor tändas, vilket iofs skapar en gemytlig julgransstämning i bilen över natten, men skall det verkligen vara så eller vad kan det bero på? Är det möjligen ett känt fel?


Pär, vet du något?

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Micke Holmström skrev:
Micke Holmström skrev:
Jag drar till med en fråga nu när tråden är uppe igen.

När jag larmar på efter att ha parkerat bilen brukar alla 4 lampor tändas, vilket iofs skapar en gemytlig julgransstämning i bilen över natten, men skall det verkligen vara så eller vad kan det bero på? Är det möjligen ett känt fel?


Pär, vet du något?


Inget känt del såvitt jag vet. Jag hoppas MagnusA kan lämna ett bra guru-svar, men han jobbar ju nästan alltid så jag har inte lyckats få han till göra det än

om det är lätt att komma åt så kan du ju prova att koppla loss signalsladden och larma på, då vet vi om det är larmet som skickar ut ngn skum högfrekvent pulsad signal som sprider sig i elsystemet. Ett annat alternativ är ju om du kan koppla + (eller jord) så att den bara har spänning och eller jord när tändningen är till.

_________________
Pär Hylander
Citera
swe
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 20




_________________
///Uffe pettersson
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19272



Hörru swe, osnyggt gjort. Dessutom bör du läsa forumreglerna ang. namn i profilen/signaturen...

Pär: finns det fortfarande möjlighet att köpa shiftlighten? Hittade den här igen och blev lite sugen, har lite ändringar i instrumenteringen på gång nämligen.

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Swe, Uffe Pettersson, jag håller med MaZ, det var inte speciellt snyggt gjort och så har du plockat bort ditt namn, som du ju satte dit efter tidigare påpekanden.

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
swe
Växjö
Här sen Maj 2004
Inlägg: 20



Aningen känsliga på detta forum :/

vetifan va som hänt med mitt namn.

sorry om jag sabbade nån som ville göra karriär i att sälja egna shiftlights.. försökte bara lägga dit alternatvi ffs!

Uffe pettersson!!!!!!!!!!!!!!

_________________
///Uffe pettersson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
swe skrev:
Aningen känsliga på detta forum :/

vetifan va som hänt med mitt namn.

sorry om jag sabbade nån som ville göra karriär i att sälja egna shiftlights.. försökte bara lägga dit alternatvi ffs!

Uffe pettersson!!!!!!!!!!!!!!


swe skrev:
Aningen känsliga på detta forum :/

vetifan va som hänt med mitt namn.

sorry om jag sabbade nån som ville göra karriär i att sälja egna shiftlights.. försökte bara lägga dit alternatvi ffs!

Uffe pettersson!!!!!!!!!!!!!!


Hej.

Det är ingen stor vinstgivande affärsverksamhet med dessa shiftlights, så "förlusten" i form av missade intäkter som ditt inlägg orsakar är är tämligen blygsam. MagnusA tog fram dessa shiftlights på uppdrag av mig och FSN som eftersom ngt liknande alternativ till rimliga pengar inte fanns då såvitt vi kunde se. Kul att vår produkt har drivit fram ökad konkurrens och lägre priser. Så borde det vara på alla andra överprissatta racinggrejor oxo.

Så jag lät ditt första inlägg passera utan kommentar, trots att det som sagt är rätt osnyggt att kommentera i en salutråd, ungeför som att om du skulle sälja din bil så skulle jag göra ett inlägg och säga att köp min bil istället för den är billigare och minst lika bra. Naturligtvis kan du starta en egen tråd där du tipsar om det andra fabrikatet i t.ex allmänna delen av forumet Däremot så blir jag lite upprörd över tonen i ditt senaste inlägg, jag tycker mig utläsa en sarkasm mot mig och MagnusA samt en oförmåga att ta till sig vänliga tillrättavisningar som inte alls är signifikativ för detta forum, jag hoppas jag uppfattat tonen i ditt inlägg på fel sätt.

_________________
Pär Hylander
Citera
Mikael Persson
Göteborg
Här sen Mar 2004
Inlägg: 653



Puttar upp den här tråden en bit med förhoppningen om att det fortfarande finns möjlighet att köpen en "wunderbox". Om det inte är möjligt så undrar jag om det skulle gå att köpa loss en "byggbeskrivning".

Mvh
Mikael

_________________
Mikael Persson
Citera
AndreasEzelius
Upplands Väsby
Här sen Maj 2006
Inlägg: 319



UPP!

Nu känner mig lite vågad och uppar denna flera år gamla tråd. Jag är intresserad av en shift light till e21an. Kan man få tag på dessa fortfarande och fungerar dom mån tro till M10 motorn ?

_________________
Andreas Fougner Ezelius
Citera
SÄLJES
S: Shiftlights
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
17291 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande