Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1759 besök totalt |
Min Ringentripp.
Efter BMW monterat ny diff bar det av mot ringen 16/4. Så glad att de hann fixa bilen så fort. Startade på morgonen och efter lite hets från Johann via tel. så åkte jag non stop. Lördagen kikade vi på race. Satan vad dom åker fort. På kvällen öppnade banan och Micke hängde med på mitt första varv. Totalt oharmoniskt och ovant men vi kom runt iaf. Körde 5 varv men det lät som någonting var jättefel i bakaxeln. Det small otroligt högt vid fullgasväxlingar. Uppe med tuppen på söndagen för att lägga några morgonvarv. Hoppades att bakaxeln skulle ha lagat sig själv under natten. Oj vad fel jag hade. Den lät ännu värre. Iväg till verkstaden för en koll. Det visade sig att bussningen som håller främre delen av diffen var tokpaj. Lämnade in bilen på måndag och efter lite "demonteringsproblem" så fick jag tillbaka bilen på tisdag kväll. Nu med en fräck oljekylare och pump till diffen. Stort tack till Tom Schirmer för att han släppte allt för att fixa bilen till kursen. (Schirmer Motorsport) och till Anders som stöttade mig dessa billösa dagar. ![]() Resten av veckan var superskoj. Börjar få lite flyt runt banan och uppkörningen gick bra. orkar inte skriva mer nu. Avslutar med en bild. ![]() _________________ ![]() Jan Nagy |
||||
Re: Min Ringentripp.
_________________ Joachim Qvarnström |
||||
Jag, som har lite andra referenser vad gäller ljud och ojud i bilar, kunde inte alls dra mig till minnes att det skulle ha låtit något konstigt om bakaxeln när du nämnde det efteråt! ![]() Stort grattis till det fina resultatet på kursen. OT. min videokamera har förresten inte någon analog ingång > ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Ja måste bara säga detta! VILKEN COOL klädsel Joacim ligger inne med ![]() Kan bara bli "Pimp on the ring" Båda två grattis till pallplatserna ![]() _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Grattis Janne!
![]() ![]() |
||||
Grattis, Janne!
Har dom slutat med Pokaler? Ett stort grattis även till Anders som, om jag förstått det rätt, vann Routiniert-klassen! Hörde även om Ulfs lilla "resa"... ![]() ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Tack, Ja tyvärr är pokalerna borta i grupperna men är kvar i totallistorna. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Grattis till dig oxå ![]() ![]() _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Kan väl också tillägga att jag som nybörjare hade en toppenkurs med Scuderian nere på Ringen och kände mig välkommen in i gänget av svenska ringrävar. Rekommenderas till alla som vill lära känna banan!
Är det förresten fusk att gå höstkursen också samt köra några extra helger till innan uppkörningen på vårkursen nästa år? Eller är det bättre att bjuda Sabine på öl på fredagen innan uppkörningen för att slippa en 6:a i Bergwerk? /Lars _________________ /Lars Nottehed |
||||
Överlägsen var väl att ta i. Hade du haft snurr på grejorna hela veckan och kunnat köra in dig rejält hade nog listan sett annorlunda ut. Kul var det i alla fall att få revansch på både dig och Peter för förra årets pisk! ![]() Lev väl och Valborg på er allihopa! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1759 besök totalt |