Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Min Ringentripp.
1759 besök totalt
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Min Ringentripp.

Efter BMW monterat ny diff bar det av mot ringen 16/4. Så glad att de hann fixa bilen så fort.
Startade på morgonen och efter lite hets från Johann via tel. så åkte jag non stop.
Lördagen kikade vi på race. Satan vad dom åker fort.
På kvällen öppnade banan och Micke hängde med på mitt första varv. Totalt oharmoniskt och ovant
men vi kom runt iaf. Körde 5 varv men det lät som någonting var jättefel i bakaxeln. Det small otroligt högt vid
fullgasväxlingar. Uppe med tuppen på söndagen för att lägga några morgonvarv. Hoppades att bakaxeln
skulle ha lagat sig själv under natten. Oj vad fel jag hade. Den lät ännu värre. Iväg till verkstaden för en
koll. Det visade sig att bussningen som håller främre delen av diffen var tokpaj. Lämnade in bilen på
måndag och efter lite "demonteringsproblem" så fick jag tillbaka bilen på tisdag kväll. Nu med en fräck
oljekylare och pump till diffen. Stort tack till Tom Schirmer för att han släppte allt för att fixa bilen till
kursen. (Schirmer Motorsport) och till Anders som stöttade mig dessa billösa dagar.

Resten av veckan var superskoj. Börjar få lite flyt runt banan och uppkörningen gick bra.
orkar inte skriva mer nu. Avslutar med en bild.

Jan Nagy
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Re: Min Ringentripp.

Janne N skrev:
Efter BMW monterat ny diff bar det av mot ringen 16/4. Så glad att de hann fixa bilen så fort.
Startade på morgonen och efter lite hets från Johann via tel. så åkte jag non stop.
Lördagen kikade vi på race. Satan vad dom åker fort.
På kvällen öppnade banan och Micke hängde med på mitt första varv. Totalt oharmoniskt och ovant
men vi kom runt iaf. Körde 5 varv men det lät som någonting var jättefel i bakaxeln. Det small otroligt högt vid
fullgasväxlingar. Uppe med tuppen på söndagen för att lägga några morgonvarv. Hoppades att bakaxeln
skulle ha lagat sig själv under natten. Oj vad fel jag hade. Den lät ännu värre. Iväg till verkstaden för en
koll. Det visade sig att bussningen som håller främre delen av diffen var tokpaj. Lämnade in bilen på
måndag och efter lite "demonteringsproblem" så fick jag tillbaka bilen på tisdag kväll. Nu med en fräck
oljekylare och pump till diffen. Stort tack till Tom Schirmer för att han släppte allt för att fixa bilen till
kursen. (Schirmer Motorsport) och till Anders som stöttade mig dessa billösa dagar.

Det där var rätt tidigt på kvällen ändå...

Resten av veckan var superskoj. Börjar få lite flyt runt banan och uppkörningen gick bra.
orkar inte skriva mer nu. Avslutar med en bild.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Qvarnis skrev:

Det där var rätt tidigt på kvällen ändå...

Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Janne N skrev:
fullgasväxlingar.

Jag, som har lite andra referenser vad gäller ljud och ojud i bilar, kunde inte alls dra mig till minnes att det skulle ha låtit något konstigt om bakaxeln när du nämnde det efteråt! Möjligen var jag helt förtrollad av att det sammanföll med mitt första ringenvarv men ändå...

Stort grattis till det fina resultatet på kursen.

OT. min videokamera har förresten inte någon analog ingång >

BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

- Janne: Har du oljekyl till diffen nu då?

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

Ja måste bara säga detta! VILKEN COOL klädsel Joacim ligger inne med Frackkavaj, nätbrynja, ciggar, guld.

Kan bara bli "Pimp on the ring"

Båda två grattis till pallplatserna

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

GRATTIS!!!! thumbs up

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Grattis och skönt att du fick ordning på bilen! thumbs up

Ps. ni ser lite rödögda ut på bilden.

Stockholm
Här sen Mar 2003

Grattis Janne!

Bakaxel....? Diff.....? oljud...? Jag återkommer till dig på denna punkt per telefon....

www.sticka.se
www.schwedenkreuz.net
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002

Grattis, Janne!
Har dom slutat med Pokaler?

Ett stort grattis även till Anders som, om jag förstått det rätt, vann Routiniert-klassen!
Hörde även om Ulfs lilla "resa"...

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Peeter skrev:
Grattis, Janne!

Ett stort grattis även till Anders som, om jag förstått det rätt, vann Routiniert-klassen!

Tack,

Ja tyvärr är pokalerna borta i grupperna men är kvar i totallistorna.

Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002

Anders Jonsson skrev:
Peeter skrev:
Grattis, Janne!

Tack,

Ja tyvärr är pokalerna borta i grupperna men är kvar i totallistorna.

Grattis till dig oxå thumbs up ! Du var överlägsen, tyvärr...

Malmö
Här sen Jan 2004

Kan väl också tillägga att jag som nybörjare hade en toppenkurs med Scuderian nere på Ringen och kände mig välkommen in i gänget av svenska ringrävar. Rekommenderas till alla som vill lära känna banan!

Är det förresten fusk att gå höstkursen också samt köra några extra helger till innan uppkörningen på vårkursen nästa år? Eller är det bättre att bjuda Sabine på öl på fredagen innan uppkörningen för att slippa en 6:a i Bergwerk?

/Lars

Bromma
Här sen Dec 2002

Qvarnis skrev:
Grattis till dig oxå thumbs up ! Du var överlägsen, tyvärr...

Överlägsen var väl att ta i. Hade du haft snurr på grejorna hela veckan och kunnat köra in dig rejält hade nog listan sett annorlunda ut.

Kul var det i alla fall att få revansch på både dig och Peter för förra årets pisk!

Lev väl och Valborg på er allihopa!

Nürburgring
Min Ringentripp.
1759 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande