Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Toyo's R888 Uuunderbara....
1 besök senaste veckan (2527 totalt)
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236


Trådstartare
Toyo's R888 Uuunderbara....

Tjena!
Provade mina nya R888 från Toyo idag.
Jag körde tidigare på deras R881 med belåtenhet, men detta var något helt annat. thumbs up

Jag körde en jävla massa varv på Mantorp idag minst 40++ inte förräns de två sista varven överhettade hjulen o jag började drifta utåt...

Snabbt in i depån för att konstatera att tempen gjort att trycket gått från 1,8 till 2,5, tömde trycket ner till 2,1 och begav mig ut på banan igen.
Sådär greppet var till baka, det vara bara att bege sig ut och ha kul igen...

Vad uderbar det känns när man bara kliver på gasen och bilen går dit man vill

Bilen en crx på 950kg.

_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Kul att det funkar! thumbs up

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 931



JAg kan bara hålla med, körde också på mantorp med samma sulor. Helt hysteriskt! Dock hade jag också varmtemp på 2.45-2.5 bar. Hur mkt är max rekommenderat tryck i dem till min bil? 1360 kilo bakhjulsdriven med 215/45-17 Startade med 1.9 kalla..

_________________
/Erik Petersson

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Erik (fd Mooseman) skrev:
JAg kan bara hålla med, körde också på mantorp med samma sulor. Helt hysteriskt! Dock hade jag också varmtemp på 2.45-2.5 bar. Hur mkt är max rekommenderat tryck i dem till min bil? 1360 kilo bakhjulsdriven med 215/45-17 Startade med 1.9 kalla..

Jag åker inte på Toyo, men på Yokisar brukar ~2.0 varma fungera bra (ja, det blir väldigt låga kalltryck då).

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 931



Tycker att det låter vanskligt att åka på så låga kalltryck. Någon som kan kommentera mera?

_________________
/Erik Petersson

Cupra Leon ST VZ Extreme -25
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003
Inlägg: 4208



Dunlop rekomenderade från 1.6-1.8 kallt i mina slicks

Deras svar finns på
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4737&highlight=dunlop

I helgen när jag körde konbana så utgick jag från 2.0bar och fick första repan som jag satsade lite sänka tillbaka från då uppnådda 2.25bar.. alltså på ca2min körning

_________________
Brukshäcksarsenalen:
Citroën Xsara Picasso 1,8 -05
Opel Vectra 1,8 -09
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Erik (fd Mooseman) skrev:
Tycker att det låter vanskligt att åka på så låga kalltryck. Någon som kan kommentera mera?


rent generellt så åker man inte på kalltryck..... man står stilla på kalltryck och sen åker och värmer upp däcken till rätt däckstryck när dom är varma , sen laddar man på banan.....

och kalltrycket får du då variera beroende på om det är 20+ eller -4 som vi råkar ut för tyvärr ibland....
och innan man är van och vet hur mycket det kan variera så är det väl helt enkelt så att man får åka in i depån och kolla för säkerhets skull.....

men däckstemperaturmätare och däckstrycksmätare är båda bra att ha oavsett ambitionsnivå.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Erik (fd Mooseman) skrev:
Tycker att det låter vanskligt att åka på så låga kalltryck. Någon som kan kommentera mera?

Det är inget jag rekommenderar, men jag vet en som körde med 0.3 bar kallt i bak; 1.39.20 på Mantorp med stående start.

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare

Jag vet en som körde 1:10 på kullen med 0 bar i höger fram... hehe. (ledtråd: vit Opel)

_________________
Magnus Thomé
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3868



Magnus Thomé skrev:
Jag vet en som körde 1:10 på kullen med 0 bar i höger fram... hehe. (ledtråd: vit Opel)

Det låter lite jobbigt när man går in under bron.

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2747



Nån som konkret kunna mäta att R888 är snabbare än R881? Har hört att det skall vara samma gummiblandning?

_________________
Rikard Ahlin
Citera
Roos
Stockholm
Här sen Jun 2004
Inlägg: 582



Hur verkar 888:orna att slitas ? Har själv och som många andra (bra att kunna söka i forumet )
problem med slitage på mitten. 888 mönstret ser åtminstone lite stadigare ut på mitten.
Nästa säsong blir det nog inte 881 igen, kanske 888 om det dyker upp i 205/50-15.

_________________
Jens Roos
Alfa Romeo Alfetta GTV TBi - 1980 (CAR Challlenge)

"Troligen inte helt hundra"
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



ice skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jag vet en som körde 1:10 på kullen med 0 bar i höger fram... hehe. (ledtråd: vit Opel)

Det låter lite jobbigt när man går in under bron.


Jag tror också att det var jobbigt. Han som gjorde det nyttjade säkert en halvmeter av gräset trots att farten nog var ca 10 km/h lägre än vanligt.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare

Micke Holmström skrev:
ice skrev:
Magnus Thomé skrev:
Jag vet en som körde 1:10 på kullen med 0 bar i höger fram... hehe. (ledtråd: vit Opel)

Det låter lite jobbigt när man går in under bron.


Jag tror också att det var jobbigt. Han som gjorde det nyttjade säkert en halvmeter av gräset trots att farten nog var ca 10 km/h lägre än vanligt.

och det vet du från en mycket nära och säker källa

_________________
Magnus Thomé
Citera
Freddan
Sundbyberg
Här sen Jan 2004
Inlägg: 241



Re: Toyo's R888 Uuunderbara....

Flodman skrev:
Tjena!
Provade mina nya R888 från Toyo idag.
Jag körde tidigare på deras R881 med belåtenhet, men detta var något helt annat. thumbs up

Jag körde en jävla massa varv på Mantorp idag minst 40++ inte förräns de två sista varven överhettade hjulen o jag började drifta utåt...

Snabbt in i depån för att konstatera att tempen gjort att trycket gått från 1,8 till 2,5, tömde trycket ner till 2,1 och begav mig ut på banan igen.
Sådär greppet var till baka, det vara bara att bege sig ut och ha kul igen...

Vad uderbar det känns när man bara kliver på gasen och bilen går dit man vill

Bilen en crx på 950kg.


Låter riktigt bra ju! thumbs up
Får nog bli R888:or till min bil oxå, ligger ju i samma viktklass oxå, strax under 1000kg.. *längtar*

_________________
/Fredrik Fröberg
Citera
Däck för banåka
Toyo's R888 Uuunderbara....
1 besök senaste veckan (2527 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande