| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
insprutkonvertering av förgasarbil
|
1504 besök totalt |
|
Planerar att ev. bli modern, sprutt isf förknasare. Ang returledning. Kan man låta den falla tillbaks i tanken i påyllningsröret så det skvalar ned i tanken bäst det vill. För/nackdelar med det. Eller låta fixa en anslutning i toppen på befintlig tank, och använda detta som retur. Eller tankar om tankar i allmänhet..
_________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||
|
Re: insprutkonvertering av förgasarbil
Du skall väll helst ha en returkopp där huvudledningen suger ifrån, och där returledningen återrinner i. (en typ av catchtank) Annars är det nog bara ett hål i toppen eller liknande som funkar lika bra.
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
|
Catchtank blir det, men den tänkte jag bara lyftarpumpen skulle prima. Känns inte rätt att returledningen går ut i något som är fyllt redan
_________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||
|
På min bil bytte jag tankgivararmatur till en från en insprutarbil, på den fanns nippel för returledning. Detta funkar i BMW-världen, osäker på hur det funkar på mer latinskt konstruerade fordon dock. :-)
_________________ /Anders C |
||
|
Re:
Tanken är ej orginal. Kanske "dysk" t.o.m
||
|
Re: insprutkonvertering av förgasarbil
Så där körde väl bland annat Petter i sin GTV med TS motor och Marcus med Giulian, funkar väl lika bra som nåt annat.
_________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
|
En gång för länge sen bytte jag till insprutningsmotor i en Rekord -69.
Jag satte ett T-kors på en avluftningsslang och anslöt returen där. Visst skvalade det ut bensin ur en avluftning i påfyllningsröret, men det funkade hur bra som helst. Matningen till pumpen tog jag från originalanslutningen på tanken. Det sög luft ibland när man hade lite soppa i tanken och sladdade runt korvkiosken...
_________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
|
Inte modernt, bara sprut som i original. Som start iaf, har dock ett DTA liggandes om/när andan faller på. Detta är en lösning för reglementet
, hade kört trimmat med förgasare annars. Förgasare är tuffast !
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1504 besök totalt |