Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1526 besök totalt |
Jag hade förmånen att spendera jul och nyår i Kalifornien, och med en tripp till Monterey inbokad kan man ju inte missa en av de banor jag alltid tyckt verkat vara riktigt grym - Laguna Seca med korkskruven.
Banan ligger bara en liten bit från Monterey, väl värd en liten omväg. Tyvärr kunde vi inte pricka en dag med aktivitet på banan, men det var ändå kul. Öppen giftshop och tillgång till alla publikplatser runtom banan. Korkskruven och backen upp till den är brantare än man tror, riktigt läckert. Utsikten från toppen av banan går inte heller av för hackor, så har man bekymmer att locka mindre banintresserade att åka dit kan man ju alltid muta med sånt. Själv funderar jag mest på hur jag ska spara till de 1800 dollar en endagars formelkurs hos Skip Barber kostar. Fast bokar man 90 dagar innan får man 15% rabatt :-) Eller tre dagar för 4000 ... /Gustaf ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
Monterey är de närmaste staden?
Har planer på en tripp dit till hösten ![]() Måste nog kolla mer på de där me formelkurs, låter sjukt kul! _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1526 besök totalt |