Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Laguna Seca - eller Mazda Raceway
1526 besök totalt
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag hade förmånen att spendera jul och nyår i Kalifornien, och med en tripp till Monterey inbokad kan man ju inte missa en av de banor jag alltid tyckt verkat vara riktigt grym - Laguna Seca med korkskruven.

Banan ligger bara en liten bit från Monterey, väl värd en liten omväg. Tyvärr kunde vi inte pricka en dag med aktivitet på banan, men det var ändå kul. Öppen giftshop och tillgång till alla publikplatser runtom banan.

Korkskruven och backen upp till den är brantare än man tror, riktigt läckert. Utsikten från toppen av banan går inte heller av för hackor, så har man bekymmer att locka mindre banintresserade att åka dit kan man ju alltid muta med sånt.

Själv funderar jag mest på hur jag ska spara till de 1800 dollar en endagars formelkurs hos Skip Barber kostar. Fast bokar man 90 dagar innan får man 15% rabatt :-) Eller tre dagar för 4000 ...

/Gustaf

Citera
BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Mäktigt ställe att besöka, var på plats 2009 och kikade ner i the cork screw. NGK på Knutan bleknar lite i jämförelse
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004

Har varit där som besökare ett par gånger, häftigast var under MotoGP 2009.

Bjurholm
Här sen Okt 2005

Monterey är de närmaste staden?
Har planer på en tripp dit till hösten
Måste nog kolla mer på de där me formelkurs, låter sjukt kul!

ACR 1:40,2
Botniaring 1:59,97
Mittsverige 1:04
Gröndal 42,4
Gelleråsen 1:13,791
Kinnekulle 0:56,86
Citera
Bilder o videos
Laguna Seca - eller Mazda Raceway
1526 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande