Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Är det tråkigt att...
1, 2   >>
2165 besök totalt

Är det tråkigt att nya inlägg är spridda till olika forum så att det blir färra nya trådar i huvudforumet?
Jo, lite tråkigt att det känns som om det är mindre nytt (även om det inte är mindre nytt egentligen)
24%
 24%  [ 23 ]
Jag använder "visa alla olästa" och tycker det funkar kanon
53%
 53%  [ 50 ]
Jag använder "visa alla olästa" och tycker det blir för mycket snarare än för lite att kika på...
10%
 10%  [ 10 ]
Jag tycker något totalt annat och skriver en kommentar nedan :-)
11%
 11%  [ 11 ]
Totalt antal röster : 94

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Är det tråkigt att...

Trafiken på forumet ökar och ökar (förra veckan var all-time-high!) MEN eftersom det nu finns många olika underforum så har antalet inlägg i huvudforumet (dvs "Allmänt banåkaforum") minskat.

Iom att jag använder visa "alla olästa" så spelar det mig ingen roll, det listar ju allt nytt oberoende vilket forum det ligger i (och det blir runt tre sidor fyllda med uppdaterade trådar varje dag ) Men om man bara går in i huvudforumet så kanske det känns lite långsamt och tråkigt?

Gotteborg
Här sen Okt 2003

jag röstade på Nr:2 och har oxså märkt att det har ökat med poster....
detta är inte bra då jag försöker skära ner på mitt internettberoende å öka på karagetiden..

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Helt klart har vi på sistone haft en dramatisk ökning i träff-eftersnackforumet och en minskning på långsiktiga-planera-banbilbyggetrådar. En del akut-snart-klar-med-bilen-men-ska-bara-trådar finns det ju kvar

Allt detta känns ju väldigt rätt så här års

Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Jag röstar på nummer 5 som tydligen fallit bort: Nej, jag tycker det funkar bra.

Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Alternativ 4
Jag tycker inte det är speciellt jobbigt att det blir "mindre" att läsa i huvudforumet.
Jag hoppar skamlöst mellan forumen och läser det som verkar intressant. Dock har jag märkt att
min egen läsning av Simracingforumet minskat senaste tiden (även om GTR verkar otroligt trevligt)
men vad gör väl det när träffplaneringen ökar drastiskt.
Citera
Magnus K
Linköping / Vikingstad
Här sen Jul 2003

Magnus Thomé skrev:
Helt klart har vi på sistone haft en dramatisk ökning i träff-eftersnackforumet och en minskning på långsiktiga-planera-banbilbyggetrådar. En del akut-snart-klar-med-bilen-men-ska-bara-trådar finns det ju kvar

Jag känner mig aningens medskyldig på denna träffande beskrivning...

Alternativ 4:
Hur som helst så läser jag mest i huvudforumet och i Bygga banåkarbil-forumet, med avstickare till de andra. Tycker det funkar bra och tror nog att huvudforumet lever upp när vi börjar svänga mer i sommar? Eller ska man kanske slå ihop Körteknik och huvudforumet?

Jaja, skoj är det att läsa här iaf! o bra tips & förslag får man thumbs up
Mangan

Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Andreas A skrev:
Jag röstar på nummer 5 som tydligen fallit bort: Nej, jag tycker det funkar bra.

Så gör jag också. Men efter en titt i resultatet av omröstningen är det kanske inte så dumt att prova den där nymodiga funktionen, vad det nu var den hette?

Jörgen (Jet)
Stockholm/Skogås
Här sen Apr 2003

Jag röstade "visa alla olästa", men jag använder den just för att det (i mitt tycke)
är lite för många ämnen. Det kan bero på sättet jag använder forumet (ibland lite
sporadiskt p.g.a. jobbet som konsult).

Jag brukar dessutom meka in en egen tid (serach_time-parametern) i adressfältet,
mycket användbar funktion.

Göteborg
Här sen Nov 2002

Kan inte säga att jag lider av att det blir mindre trådar i huvudforumet , tycker det är "lagom många" underforum bra med struktur

Shoppingclion
Citera
Andreas Persson

Här sen Jun 2003

Jag rösta på första alternativet, det känns som om det blir mindre och läsa...
Men å andra sidan är jag för dum för att använda "alla olästa"........kanske dags att lära sig....
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Jag tycker som tidigare, kanske ännu mer nu, att det verkligen saknas ett speciellt forum för racerbilsteknik. Alltså inte av den typ som ryms i "skruva banbil", utan mer om hur man räknar ut krängning, stötdämpare, cgh, aerodynamik, etc.. Justerar krängningshämmare, o.s.v.. Antalet sådana trådar har naturligt minskat, eftersom samma personer kanske inte vill skriva om samma sak igen. Vilket gör det ännu värre att hitta någon gammal tråd som man vill titta i igen. Leta igenom 119 sidor med trådar är ju inte görligt och sökfunktionen funkar inte alltid helt bra. Dels är det svårt att alltid veta vilket/vilka ord man skall leta efter för att få en lagom mängd svar, men när det som i Görans och många andras fall klistras in bilder på uträkningarna så är det inte sökbart ö.h.t..

om alla sådana trådar istället las i ett eget forum så skulle det kanske inte bli supertrafikerat men med betydligt mindre antal sidor skulle det dels bli lättare att hitta och dels kanske nya läsare kunde hitta nåt intressant som de inte tänkt på att fråga om. Med alla sådana trådar samlade skulle det nog även bli en ganska bra "instruktionsbok" inom vissa områden. Till skillnad ifrån en diskussion om senaste racet, annalkande träff, etc. så är det även information som är tämligen användbar även om ett par år, så det behöver inte nödvändigtvis skrivas nytt hela tiden för att det ändå skall vara aktuellt och informativt.

#24, #64, #88
Citera
Daniel L
Sollentuna
Här sen Okt 2003

Anders, är det inte exakt det som ska ligga, och ligger, i FAQ-tråden?

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Nej, om man t.ex. tar de 10 översta trådarna i FAQ-forumet, så är inte en enda av den typen jag menar:

Vattenkylda bromsskivor
Försäkring vid bankörning
Var köpa OMP, Sparco osv osv osv
VARVTIDER
Bygga coilovers?
Kul vägar (splittad MJ-tråd)
Hur tar man gammal skit från motordelar?
Regga som ombyggt fordon; För och nackdelar?
Tips: Billig vinkelgrunka för camberkoll
Bromsvätska i Göteborg??

I ett FAQ-forum bör ju allt möjligt få plats, som t.ex. de översta 10.
Dessutom är inte alla rejstekniktrådar värd att spara i ett FAQ-forum.

#24, #64, #88
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Förresten, "Bygga coilovers?" platsar i den typ av topics jag menar. En annan längre ned på första FAQ-sidan är annars:
"Mono Shock (Van Diemen), hur funkar det?"
Ifrån huvudforumet platsar t.ex. topicen om mätning och uträkning av CGH i ett rejsteknikforum.

#24, #64, #88
Citera
Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003

Röstade på 3:an... Det funkar bra, men min tid räcker inte till

OT: Dock har jag bekymmer med att olästa blir lästa när jag går från jobb pc:n till hem pc:n, någon som har tips? (hör mer hemma i Foruminfo/frågor)

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Själv kollar man igenom alla forum ett efter ett.
Det är bara kul med mer trådar att läsa, så slipper jag vara rastlös i plugget under dagarna thumbs up
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003

Håller med AndersY om att det hade varit en bra idé!

Tycker för övrigt att forumet funkar kanon (använder visa alla olästa)!!

EDIT: håller med AndersY om att det hade varit en MYCKET bra idé!
Citera
Olzon
Vänersborg
Här sen Mar 2004

Jag brukar surfa i alla ämnen och läsa alla som är nya/intressanta, fast det är ju jag som har tid...tycker inte riktigt om att använda funktionen alla olästa, läser det jag tycker är intressant...

Stockholm
Här sen Mar 2003

Andreas A skrev:

Miin röst med.

Det är kul att köra fort.
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002

nummer 3, "alla olästa = för mycket"

Jag skulle gärna göra alla olästa på ett begränsat antal underforum alternativt utesluta vissa underforum från sökningen. Simracing kollar jag aldrig i beroende på att min gamal datorhäck inte klarar några spel. (GPL går visserligen hjälpligt tack vare ett Voodoo2_3D-kort men ratt saknas och det är inte speciellt kul med bilspel och tangetbord)

Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002

Jag tycker det funkar bra!

Jag börjar på nyheter, väljer sedan forum och går till det jag vill se.

Är det tråkigt att...
1, 2   >>
2165 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande