Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Nytt Lärkträd!
6748 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nytt Lärkträd!

Hjälp Johan "Sjöströmmarn" fixa nytt siktmärke ner i Karusellen. Här ska planteras ett nytt Lärkträd thumbs up

http://www.facebook.com/groups/169322426412765/

Var tusan har lärkträdet som man kan sikta på tagit vägen:

Det var någonstans utanför bild precis till vänster:

Numera är det attans vildvuxet där:

Det var verkligen mindre med växtlighet där förr:

Är det här man ser Lärkträdet?

Alla bör ju ha något att sikta på när de kommer farande:

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det var mindre med växtlighet runt banan även på andra ställen (Fuchsröhre):

Bromma
Här sen Nov 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Liten tysk läsövning...

bilden snodd från dh-ontour.de/nuerburgring/runde

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det trädet behöver målas självlysande orange om man ska urskilja det från resten av skogen numera

Kika in på Johans facebooktråd, stora planer smids

Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Re:

Magnus Thomé skrev:

Länken du la in går till en sluten grupp.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Naqref skrev:
Magnus Thomé skrev:

Länken du la in går till en sluten grupp.

Asch då....

Der drüben
Här sen Dec 2002

Hehehe ja ett lite galet upptåg men sånt gillas.

Lärkträd växer fort men att använda det som riktmärke får bli något för våra barn isåfall. Kanske hade det varit bättre att sätta upp en svenskflagga i högsta trädet. Placeringen kan inte ske på originalplatsen så det får bli en viss förskjutning då den annars hade hamnat precis där funkisarna går in/ut på området.

Vi har även ett annat problem att ta i akt och det är folket som underhåller runt banan och att dom helt sonika rensar bort den. Tanken just nu är att skydda plantan med något och fästa upp en plakett där vi hyllar Caracciola som gett namn åt kurvan (som enligt rykte lär ha sagt till Stirling Moss att sikta på högsta trädet.)

Till att börja med behövs bra bilder på var den stog så många som möjligt för jag tycker att var vi än ställer trädet skall den ligga i linje med ursprunget. Så upp med fler bilder, tips , synpunkter o förslag. Någon som kan tänka sig att fixa en plakett gjord för att hålla LÄNGE?

För övrigt är petrolheads som vår grupp på fejan heter ett skitbra komplement till rejsa när man snabbt vill ha lite rejs i blodet. Alla är välkomna men jag tror det krävs att man är vän med en befintlig medlem som tex jag och Magnus.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

BTG skrev:
http://youtu.be/ug8nHaelWtc

precis, men för att lite mer inse humorn i denna sketch bör man veta vad Thelarche även står för i UK

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag satt och googlade för att hitta äldre bilder där man kunde se trädet (bilder tagna från bil när man är på väg uppför backen mot karusellen) men det gick inge bra Ska göra ett nytt försök

Der drüben
Här sen Dec 2002

En riktlinje att utgå ifrån iallafall

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Lite bilder från modern tid

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

Magnus, nu vet jag inte när du sist var nere(?) men det där med trädet behöver man inte bekymra sig för. Man har fullt upp med att kryssa bland hyr-swiftar dit upp...

Stockholm
Här sen Apr 2004

Är lärk verkligen rätt träd där?

Jag har skickat en fråga till en trädexpert för ett svar.

Och som sagts innan, det var ett tag sedan man satt o letade träd för att ha något att sikta på.
Det är vanligare att man tappar koncentrationen för att någon har kört upp i ett träd och så sitter man och tittar på det.

Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

BTG skrev:
Magnus, nu vet jag inte när du sist var nere(?) men det där med trädet behöver man inte bekymra sig för. Man har fullt upp med att kryssa bland hyr-swiftar dit upp...

inte en vanlig vardagskväll i september då är det max 200-300 bilar ute samtidigt

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Jag får väl tillägga det att Lärkträdets eventuella tillkomst främst var en diskussion som spårade ut lite, tanken med trädet är inte att ni skall sitta och leta efter det för gissningsvis är Yoda betydligt yngre än er innan det har växt upp så pass att man kan se det från banan. Näe jag ser det som en rolig grej, ett minne till Lärkträdet och kanske en liten hyllning till Rudolf. För är det primära att ha ett riktmärke och ordna det på enklaste möjliga vis då finns det betydligt bättre lösningar.
Jag vill med andra ord inte plantera ett träd som orsakar att ni köra av i karusellsen bara för att "jag såg inte det där jäkla lärken och johan sa att man skulle sikta på den"
Tråden hade nog aldrig hamnat här om inte Magnus lagt upp den, inte för att det gör något överhuvudtaget men det var mest en rolig grej som man kunde minnas och skratta åt när vi sitter på hemmet

Så nu kör vi vidare med bilder, funderingar, plaketter och altl vad det nu heter!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ja int' siktar jag på något träd uppför backen där. Tycker det varit relativt lätt att hitta rätt (möjligtvis kryssandes mellan MC o allsköns bråte ;-) ;-) ;-) som BTG säger) men jag sitter högt i bilen med huvet dikt an mot taket och ser därför bra vart jag är på väg, är nog värre om man sitter toklågt typ riktig GT racerbil så man inte ser så mycket av själva vägen närmast framför en.

Sen är det ju som Johan skriver mest en tokgrej att fundera på, det är skoj . Jag röstar på att man skaffar sprutmålningssystem och sprayar lämpligt träd självlysande orange

PS:

Johan Sjöström skrev:
....som spårade ut lite...

Urspårning is the shit

Der drüben
Här sen Dec 2002

bidde ju inget lärksträd 2013, hade varit skoj med något att plantera och någon form av nördig ritual

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nürburgring
Nytt Lärkträd!
6748 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande