Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 114, 115, 116 >> 14 besök senaste veckan (964085 totalt) |
Re:
Det var nog jag som var lite otydlig, brickan har jag haft på undersidan av ett ledlager som är infällt i själva topplgringen/camberplattan (hittade ingen bra bild nu). Men tätt har det varit. _________________ Magnus Lidholm |
||
Efterlysning!
Undrar om det är någon som har ett defekt bak-nav till nyare Volvos, V70, S60 eller liknande. Jag behöver ett för att göra ett experiment. Och vill inte sabba de jag har. Plus att även begagnade på skroten är "dyra". ![]() _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
|
||
|
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Finns det ingen självplocksskrot i dina trakter?
Kollade på returbilen.nu hemsidan och det verkade inte finnas någon i Jönköpingsområdet men dom tar 100:- för motsvarande del. Min lokala skrot som tidigare använde sig av godtycklig prissättning verkar numer gått över till returbilens mycket fördelaktiga prislista. _________________ Olle Insulander Alfetta 76, E3 3.0s, V4-75 |
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
hade du bott närmre sthlm hade du fått hur många som helst jobbar på volvo värkstad... annars e de bara att åka förbi närmsta volvo anlägging så finns de finns de minst 7 st i järnskrot lådan
![]() _________________ Emil Öberg leksaks lös ![]() |
||
Precis, var på Volvo idag. De hade 4st av min sort och 4st andra. Så jag tog med mig två AWD-nav hem. Skurna :-)
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Hittade en gammal bild från när vi flyttade in i garaget... man kan inte annat än le och skaka på huvudet. Hur ska vägbulorna må efter mig?!
![]() _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
|
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Jo, förvisso, men trösklarna kommer inte förändras nämnvärt. Inte så det ger mig utrymme för offroad iaf
![]() _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Kapade sönder ett av de naven jag fick med mig hem igår.
Förstår inte hur Volvo (SKF) monterade ihop det här? Hade velat göra en egen medbringare i samma nav-fäste, men tror inte man kan montera isär och ihop navet som lekman. Anledningen till en egen medbringare är möjligheterna att hatvå olika bultdelningar utan att ha spacers. Eftersom det är brett emellan naven som det är så skulle spacers tvinga mig använda fälgar med extremt ET. Glömde självklart fota naven, men har desto mer andra bilder ![]() Ställde in ett par 19" fälgar som jag har över, för att se hur det skulle kunna bli. Dessa har suttit på en Audi tidigare, så det är ju inte rätt bultdelning, men det blev ganska trevligt. 235/35-19" är trångt att få in mellan bakaxel och skärmkant bak! Man får sänka bakaxeln max, och kila in fälgen... ![]() ![]() ![]() Sen har jag gjort ett test-rör för framvagnen. Det kommer bli fruktansvärt trångt. Infjädringen begränsades till ca 70mm skulle jag tro, mätte inte exakt. Dessutom begränsas svängradien rejällt. Om man i framtiden skulle vilja ha bredare däck än 225/45-17" fram, så blir det ännu sämre. Hade varit guld om man kunde bocka ett rör lite och gå runt båda bärarm och däck. Ska göra en mall och se hur det blir. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Tar motorn mycket plats eller skulle man kunna dra röret tvärs över till andra sidans länkarmsinfästning och dra rören i ett kors?
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
_________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Re:
med rätt teknik funkar det hyfsat.. det som tar i, sliter in sig ![]() att inte ha en växellådsbalk som kan haka fast är dock att rekommendera.. slet upp en stor sten ur en grusväg med min 240 helt utan fjädrar.. _________________ //Johan Karlsson |
||
http://www.byggahus.se/artiklar/byggde-garage-f%C3%B6r-bilmeck-sj%C3%A4lva
Detta stal ju lite tid för oss :-) _________________ Tony Tegheim - Mooseville Performance https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=23282 www.mooseville-performance.com |
||
Re:
![]() ![]() Förklarar lite hur tankegångarna går för att komma fram till att man ska bygga en egen motor. Skönt att inte behöva ha med löst folk som biltillverkare att göra ![]() _________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 89, 90, 91 ... 114, 115, 116 >> 14 besök senaste veckan (964085 totalt) |