| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fylla och plasta igen glasfiber?
|
1 besök senaste veckan (1511 totalt) |
|
Jag har en frontläpp till porschen som är öppen under och som jag skulle vilja fylla med något lämpligt och sedan plasta igen. I nedre delen av fronten i profil: röd linje: bilen, svart linje: frontläppen och det gula utrymmet jag vill fylla med något lätt för att slutligen plasta igen med glasfiber. Fin Paintbild:
Några idéer på lämpligt material? Det bör inte dra åt sig vatten... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Re:
Nja, det jag mest tänker på är att det är enkelt att bryta sönder den om man backar och öppningen hugger tag i något.
Drar inte det till sig vatten? Det får inte heller expandera så den deformeras(jag tänker då på fogskum, vet inte om det är samma?) Länk till produkten? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
_________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||||||
|
Re:
fog/byggskum expanderar ju bara medans det "växer" men det har ju ingen styrka i växtprocessen, utan fyller ju bara ut alla skrymslen å sedan stelnar. Å har du då en hel öppning är det inga problem. Det är helt vattenavstötande. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||||
|
Re:
Jag tänkte mig att du skulle lägga igen öppningen genom att förlänga nedre kanten upp mot skruven. Utan att fylla läppen med skum alltså. Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
||||||
|
Re:
Tror du det kommer funka att bara lägga "ett lock" där det idag är öppet? Känns som den kommer spricka så fort den tar i marken då? Finns det någon plast som är mer elastisk än vanlig GF-matta med polyester(?)? _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
|
Re:
Instämmer, saker som inte är flexibla bryts sönder... _________________ Roland Johansson |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (1511 totalt) |