| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på stora innerskärmar? Eller tips på plåtslagare
|
2632 besök totalt |
|
Mina innerskärmar är för små och således tar mina framdäck i på tok för mycket i kurvor. Försöker hitta något i stil med vad dom tidiga MB DTM-bilarna hade, se nedan Så här ser den ut idag. Bortse från allt som sitter på innerskärmarna idag, skall ändå bort
Det är det här jag vill åt. Min fråga är då om någon vet någon bil med stora rundade hjulhus som man kan tänka hitta piratplåt till. Hittils har vi hittat Triumph TR6 som verkar eventuellt fungera. Man kan förstås svetsa själv och bygga kantiga, men jag vill ha den rundade formen. Hitta någon som fixar detta med engelskt hjul är ju inte det lättaste längre. Fått offert från tyskland på ca 22 000 kr för att få detta gjort på plats, men då ska bilen dit och hämtas. En 10 000 kr till... Eller om någon tips har på någon som känner för sådant arbete på helger
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
|
Korrekt det är en del som ska göras. Bakre delen ser lite olika ut beroende på årsmodell, men behöver lyftas lite.
Här är lite bilder från en bekants firma i Tyskland som sysslar just med 190 DTM (som nämnts ovan). På den Eric Persson vita bil ovan så syns det tydligt att man även förstärkt runt tornet, vilket jag tror kommer att behövas. Kan nämna att mercan har separat dämpare och fjäder, så det det är bara dämparen som sitter i tornet, fjädern sitter i hjulhuset
_________________ Mikael Lindqvist SVKG 692 |
|
Det var intressanta bilder! Jag tror du får svårt att hitta något från en annan bil som kräver märkbart mindre arbete än om du (läs: plåtslagaren) startar med plan plåt. Tornet utsätts för mycket större belastning än fjäderfästet vid körning så att hela paketet är stabilt är viktigt. Det borde vara möjligt att hitta någon som fixar det i Sverige men plåtisar i den kalibern har väl oftast väntetid till verkstaden.
Guson _________________ Tomas Gunnarsson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
2632 besök totalt |