| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Ställa in Hjulvinklar m.m på Z3M coupe. (Bild)
|
18 besök senaste veckan (5859 totalt) |
|
Har gjort hjulinställning på min Z3m coupe och jag tycker inte alls att det blev bra
den vill gärna rakt fram i kurvor, Hjulinställningen är gjord på en däckfirma så det är inga speciella saker gjort så. Kör med K-sport med fullcoilovers bak. justerbar camber fram Camberkit svetsat bak Hårdhet mm vet jag inte exakt men det är ställt ganska hårt fram o inte det hårdaste bak ialf. Har ni tips på hårdhetet i fjädrar mm alla förslag är välkomna (Dock inga onödiga förslag så som byt ut allt )
såg den tidigare tråden om M3 e46 men det bör väl skilja en del? (Bilen går just nu enbart på gata)
_________________ Fadi Mirza |
||
|
Re:
+1 på det. Konstig firma som inte ställer det ens inom spec? _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Ser att jag läste fel på fram och bakvagn nu. Fram skulle jag fortfarande minska toe och kanske öka cambern om det går. Däremot undar jag hur bakvagnskittet sitter? Väldigt mkt toe i bak enl protollet i alla fall!
_________________ Daniel Rosenblom Bandhagens Däck DR Setup |
||
|
Håller med Daniel, vad har hänt bak på toen.. typ 4mm per sida in, dessa däck kommer ta slut fort och fram typ 3mm in fram
Nä lämna till en firma som lägger ner lite kärlek på detta _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
|
Nu är inte jag nån fena på de här med hjulinställning men står de så fel?? Toe fram står ju ändå på +0'10 vilket är börvärdet?? Ska man gå ner och isåfall mot vilket värde ska man sikta på? Camber är tanken o ställa på ca -1,5 elr ska man ta mer?
Bak går inte o justera så mycke, org är de stelt men jag har svetsat på ett kit jag köpte ifrån Ppf! Kan lägga upp bild på hjulinställning innan kittet vart monterat! Skriv gärna värden ni tror blir bra :-) _________________ Fadi Mirza |
||
|
Den går ej att justera men då kanske man får skaffa 3D topplagringar!! Räcker de inte med -1,5 i camber tro!? Blir de inte väldigt sneslitet o spårkänsligt med för mycke camber!?
Den går som sagt bara på gata just nu! _________________ Fadi Mirza |
||
|
Har du spindeltappslutning på 10"55 på ena sidan och 17"57 på andra ??....så måste något vara allvarligt krokigt.
Sedan är det så, att man kompenserar för mycket camber, genom att öka toe out....både på bana och gata. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
|
Re:
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||
|
Re:
Läs var jag skrev ovan. Man åker aldrig med 0 i toe _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
18 besök senaste veckan (5859 totalt) |