Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Sabine på väg att lätta.
1, 2   >>
4655 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Sabine på väg att lätta.

Det här kortet är taget av Rene Porn 16 maj, tror det är i Pflanzgarten 1.



Här är en till som lyfter lite på framhjulen och höger bak.


_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Fina bilder Lennart. Enligt uppgift från efterföljande bil har jag själv alla 4 hjulen i luften i Pflanzgarten - saknar dock bildbevis

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Anders Jonsson skrev:
Fina bilder Lennart. Enligt uppgift från efterföljande bil har jag själv alla 4 hjulen i luften i Pflanzgarten - saknar dock bildbevis


Det är ju synd skulle verkligen vara roligt att se ett sådant kort.

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

M5 SUV!!!

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Re: Sabine på väg att lätta.

Lennart Jarmyr skrev:
Det här kortet är taget av Rene Porn 16 maj, tror det är i Pflanzgarten 1.



Jag läste Renn Porn.

Vilket det också var iofs.

GT3an är inte det den som tävlar i VLN? Det måste jag kolla.

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Re: Sabine på väg att lätta.

Daniel Magnusson skrev:

GT3an är inte det den som tävlar i VLN? Det måste jag kolla.


Menar du den blå 996:an? Är det en GT3?

Jag får känslan att det är en vanlig Carrera som är utrustad med vinge och bur men det är bara en känsla - vet inte varför.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Daniel Nihlén
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1347



Re: Sabine på väg att lätta.

Anders Jonsson skrev:
Daniel Magnusson skrev:

GT3an är inte det den som tävlar i VLN? Det måste jag kolla.


Menar du den blå 996:an? Är det en GT3?

Jag får känslan att det är en vanlig Carrera som är utrustad med vinge och bur men det är bara en känsla - vet inte varför.


Lustigt, tänkte samma sak. Läge för vadslagning. Vad säger du daniel?

_________________
Daniel Nihlén
Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040
"Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Re: Sabine på väg att lätta.

Daniel Nihlén skrev:
Anders Jonsson skrev:
Daniel Magnusson skrev:

GT3an är inte det den som tävlar i VLN? Det måste jag kolla.


Menar du den blå 996:an? Är det en GT3?

Jag får känslan att det är en vanlig Carrera som är utrustad med vinge och bur men det är bara en känsla - vet inte varför.


Lustigt, tänkte samma sak. Läge för vadslagning. Vad säger du daniel?


Ha ha!
Jag ger mig genast.

Det var inte den bilen jag tänkte på.
Den jag tänkte på hade ju orginalvingen kvar.

Men frågan är hur ni ser att det inte är en GT3?

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Re: Sabine på väg att lätta.

Daniel Magnusson skrev:

Men frågan är hur ni ser att det inte är en GT3?


Färgen är ju tämligen ovanlig för en GT3:a, jag tror bilen på bilden är lapisblau (har själv den färgen på min 996 Carrera). GT3:orna som var blå var Irisblau vilket är lite annorlunda. Det kan ju i och för sig vara datorskärmen som luras och så går det ju att specialbeställa färger, men det är i alla fall en första indikation.

Nummer två är att det verkar vara lite för mycket luft i hjulhusen. Visst bilen "flyger" men den "ser" lite mjuk ut.

Slutligen bakvingen - de flesta GT3-ägare av serie I är ju ganska nöjda med utseendet på sina vingar (snyggare än serie II) och brukar inte byta den. Däremot är det mycket vanligt att ägare av "vanliga" 996:or sätter på allsköns vingar och spoiler för att se ut som äkta vara!

Men som sagt, allt bara vilda gissningar för att slippa koncentrera sig på arbete och annat tråkigt en mulen maj-dag!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Re: Sabine på väg att lätta.

Anders Jonsson skrev:
Men som sagt, allt bara vilda gissningar för att slippa koncentrera sig på arbete och annat tråkigt en mulen maj-dag!


thumbs up

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911



Anders Jonsson skrev:
Fina bilder Lennart. Enligt uppgift från efterföljande bil har jag själv alla 4 hjulen i luften i Pflanzgarten - saknar dock bildbevis


Bromsar du innan elr efter krönet om du lyfter? Scuderia säger ju innan men jag tror att det går att bromsa efter och åka fortare. Har aldrig provat iofs.

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7292



Hur känns 0 G körande en bil?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



Qvarnis skrev:
Bromsar du innan elr efter krönet om du lyfter? Scuderia säger ju innan men jag tror att det går att bromsa efter och åka fortare. Har aldrig provat iofs.


Jag gör en mindre broms innnan krönet och en större efter. Jag har inte heller provat att skippa bromsningen innan helt och hållet. Jag är tveksam till om det är möjligt med +300 hästar och med +600 brode det vara mycket spännande!

Nåväl, oavsett om det är möjligt eller inte så är jag tveksam till att satsa alltför mycket *in" i högern. Det viktigaste borde vara att ha god fart och full kontroll, då kan man gå på gasen tidigt vilket är viktigt där, speciellt om man har så bra ordning på sig själv och väghållningen att man kan hålla fullt ända bort till Schwalbenschwanz! Dit är det dock långt för egen del För min del är den absolut svåraste punkten utgången ur högern och den efterföljande blinda vänstern och Sprunghugel - helt klart ett av banans svåraste partier tycker jag. Åtminstone om man skall åka riktigt fort.

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078


Trådstartare
Qvarnis skrev:


Bromsar du innan elr efter krönet om du lyfter? Scuderia säger ju innan men jag tror att det går att bromsa efter och åka fortare. Har aldrig provat iofs.


Här kan du läsa, vad vi kom fram till i en tidigare diskussion om Pflanzgarten.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1522

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Förtjänar igentligen ett éget ämne men eftersom jag saknar bildbevis kan det kanske tilläggas här:

Sabine har spöat Stefan Rosher i Ruf!

I torsdags kom vi (jag och Nicke) ut på banan efter Sabine. Visst åker hon fort (åtminstone med en tung M5 o bilen full av folk) men inte tillräckligt, så kan tänkte köra om henne. Min beifahrer sade då -nej nej för fan. Ligg efter, det här är ju roligt.
Sagt och gjort. Och i Brünchen kom betalningen med råge. Efter att ha powerdriftat i genom hela Esbach kom finalen i båda Brünchenkurvorna...uppställ med fart och ORDENTLIGT med rök. Hon fick till det riktigt bra.
Ni som om möjligt är singlar - ett sånt fruntimmer skall ni skaffa er.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Maccan
Värnamo
Här sen Aug 2003
Inlägg: 323



Ja hon är ett riktigt kap, hon!
Hon kan ju laga mat oxå... (Eller iallafall servera )

_________________
Marcus Marklund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42333

Forumägare
Forumägare

höfläkt skrev:
Förtjänar igentligen ett éget ämne men eftersom jag saknar bildbevis kan det kanske tilläggas här:

Sabine har spöat Stefan Rosher i Ruf!

I torsdags kom vi (jag och Nicke) ut på banan efter Sabine. Visst åker hon fort (åtminstone med en tung M5 o bilen full av folk) men inte tillräckligt, så kan tänkte köra om henne. Min beifahrer sade då -nej nej för fan. Ligg efter, det här är ju roligt.
Sagt och gjort. Och i Brünchen kom betalningen med råge. Efter att ha powerdriftat i genom hela Esbach kom finalen i båda Brünchenkurvorna...uppställ med fart och ORDENTLIGT med rök. Hon fick till det riktigt bra.
Ni som om möjligt är singlar - ett sånt fruntimmer skall ni skaffa er.


Tänk om ni hade filmat

_________________
Magnus Thomé
Citera
Maccan
Värnamo
Här sen Aug 2003
Inlägg: 323



Magnus Thomé skrev:
höfläkt skrev:
Förtjänar igentligen ett éget ämne men eftersom jag saknar bildbevis kan det kanske tilläggas här:

Sabine har spöat Stefan Rosher i Ruf!

I torsdags kom vi (jag och Nicke) ut på banan efter Sabine. Visst åker hon fort (åtminstone med en tung M5 o bilen full av folk) men inte tillräckligt, så kan tänkte köra om henne. Min beifahrer sade då -nej nej för fan. Ligg efter, det här är ju roligt.
Sagt och gjort. Och i Brünchen kom betalningen med råge. Efter att ha powerdriftat i genom hela Esbach kom finalen i båda Brünchenkurvorna...uppställ med fart och ORDENTLIGT med rök. Hon fick till det riktigt bra.
Ni som om möjligt är singlar - ett sånt fruntimmer skall ni skaffa er.


Tänk om ni hade filmat


Man får ju inte filma ju...

_________________
Marcus Marklund
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Maccan skrev:
Ja hon är ett riktigt kap, hon!
Hon kan ju laga mat oxå... (Eller iallafall servera )


Men hon är väl gift? I alla fall sambo.

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Jag och johann gjorde ju en film förra året där han följer henne.
En del rök i Hatzenbach redan...

Här är lite bilder jag tagit (minus den sista).









Vi körde om Ring-Taxin med RS6:an så den är inte oslagbar, förvänta inte er att den ska flytta på sig bara och ger er nåt idealspår. Iofs var det inte Sabine som körde utan en annan race-brutta.
Vi bodde ju hos Sabine den helgen den andra tjejen körde. Tydligen var det bråk mellan Sabine och BMW M, vad jag förstod mest ang. ersättningar osv. för körningen.

och alla grabbar och lebbor...Sabine är gift!

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
PatrikT
Norrköping
Här sen Jul 2003
Inlägg: 193



Anders Jonsson skrev:
För min del är den absolut svåraste punkten utgången ur högern och den efterföljande blinda vänstern och Sprunghugel - helt klart ett av banans svåraste partier tycker jag. Åtminstone om man skall åka riktigt fort.


Helt klart....
Det satt en GT3 mk2 i räcket där i helgen nu när vi var nere. Synd om killen. Han hade exportskyltar och allt..

Jag har svårt för att komma upp på högersidan efter högern för att komma bra in i vänstern precis som du skriver. Har du nått bra tips?? Går man för tidigt in i högern?? Sen är det lätt att fega i den blinda vänstern..Lurigt då det går över ett krön.

_________________
Mvh
Patrik Toftered
Citera
Nürburgring
Sabine på väg att lätta.
1, 2   >>
4655 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande