Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4655 besök totalt |
Det är ju synd skulle verkligen vara roligt att se ett sådant kort. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Re: Sabine på väg att lätta.
Jag läste Renn Porn. ![]() Vilket det också var iofs. ![]() GT3an är inte det den som tävlar i VLN? ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Re: Sabine på väg att lätta.
Menar du den blå 996:an? Är det en GT3? Jag får känslan att det är en vanlig Carrera som är utrustad med vinge och bur men det är bara en känsla - vet inte varför. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Re: Sabine på väg att lätta.
Lustigt, tänkte samma sak. Läge för vadslagning. Vad säger du daniel? _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Re: Sabine på väg att lätta.
Ha ha! Jag ger mig genast. Det var inte den bilen jag tänkte på. Den jag tänkte på hade ju orginalvingen kvar. ![]() Men frågan är hur ni ser att det inte är en GT3? ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Re: Sabine på väg att lätta.
Färgen är ju tämligen ovanlig för en GT3:a, jag tror bilen på bilden är lapisblau (har själv den färgen på min 996 Carrera). GT3:orna som var blå var Irisblau vilket är lite annorlunda. Det kan ju i och för sig vara datorskärmen som luras och så går det ju att specialbeställa färger, men det är i alla fall en första indikation. Nummer två är att det verkar vara lite för mycket luft i hjulhusen. Visst bilen "flyger" men den "ser" lite mjuk ut. Slutligen bakvingen - de flesta GT3-ägare av serie I är ju ganska nöjda med utseendet på sina vingar (snyggare än serie II) och brukar inte byta den. Däremot är det mycket vanligt att ägare av "vanliga" 996:or sätter på allsköns vingar och spoiler för att se ut som äkta vara! ![]() Men som sagt, allt bara vilda gissningar för att slippa koncentrera sig på arbete och annat tråkigt en mulen maj-dag! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Bromsar du innan elr efter krönet om du lyfter? Scuderia säger ju innan men jag tror att det går att bromsa efter och åka fortare. Har aldrig provat iofs. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Jag gör en mindre broms innnan krönet och en större efter. Jag har inte heller provat att skippa bromsningen innan helt och hållet. Jag är tveksam till om det är möjligt med +300 hästar och med +600 brode det vara mycket spännande! ![]() Nåväl, oavsett om det är möjligt eller inte så är jag tveksam till att satsa alltför mycket *in" i högern. Det viktigaste borde vara att ha god fart och full kontroll, då kan man gå på gasen tidigt vilket är viktigt där, speciellt om man har så bra ordning på sig själv och väghållningen att man kan hålla fullt ända bort till Schwalbenschwanz! Dit är det dock långt för egen del ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Här kan du läsa, vad vi kom fram till i en tidigare diskussion om Pflanzgarten. ![]() https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Förtjänar igentligen ett éget ämne men eftersom jag saknar bildbevis kan det kanske tilläggas här:
Sabine har spöat Stefan Rosher i Ruf! I torsdags kom vi (jag och Nicke) ut på banan efter Sabine. Visst åker hon fort (åtminstone med en tung M5 o bilen full av folk) men inte tillräckligt, så kan tänkte köra om henne. Min beifahrer sade då -nej nej för fan. Ligg efter, det här är ju roligt. Sagt och gjort. Och i Brünchen kom betalningen med råge. Efter att ha powerdriftat i genom hela Esbach kom finalen i båda Brünchenkurvorna...uppställ med fart och ORDENTLIGT med rök. Hon fick till det riktigt bra. Ni som om möjligt är singlar - ett sånt fruntimmer skall ni skaffa er. _________________ Stefan Larsson |
||||||
Tänk om ni hade filmat ![]() _________________ ![]() |
||||||
Man får ju inte filma ju... ![]() _________________ Marcus Marklund |
||||||
Men hon är väl gift? I alla fall sambo. ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||
Jag och johann gjorde ju en film förra året där han följer henne.
En del rök i Hatzenbach redan... ![]() Här är lite bilder jag tagit (minus den sista). ![]() ![]() ![]() ![]() Vi körde om Ring-Taxin med RS6:an så den är inte oslagbar, förvänta inte er att den ska flytta på sig bara och ger er nåt idealspår. Iofs var det inte Sabine som körde utan en annan race-brutta. Vi bodde ju hos Sabine den helgen den andra tjejen körde. Tydligen var det bråk mellan Sabine och BMW M, vad jag förstod mest ang. ersättningar osv. för körningen. och alla grabbar och lebbor...Sabine är gift! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Helt klart.... Det satt en GT3 mk2 i räcket där i helgen nu när vi var nere. Synd om killen. Han hade exportskyltar och allt.. Jag har svårt för att komma upp på högersidan efter högern för att komma bra in i vänstern precis som du skriver. Har du nått bra tips?? Går man för tidigt in i högern?? Sen är det lätt att fega i den blinda vänstern..Lurigt då det går över ett krön. ![]() _________________ Mvh Patrik Toftered |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4655 besök totalt |