Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
M20 Svänghjul på S50
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (16615 totalt)
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Re:

steffe skrev:
När du håller på med kopplingsarmen så kolla att den inte tar i i fram/bakkant på hålet i sprängkåpan när du frikopplar.

My bad, trodde du hade en annan utformning på hålet till kopplingsarmen, dvs att den gick ut genom ett hål på sidan som kan bli tight när man flyttar på armen.

Tyvärr vet jag inte vilket slag du behöver, däremot lär du märka om det är för litet

gory skrev:
Jag vet bara att jag köpte en som ska motsvara original. Den specar 22.2mm vilket jag antar är diametern på kolven. Men om du känner till någon som har extra slag och passar på bmw så hojta gärna till!
Antar att kolvdiametern är mindre men slaget blir längre? Dvs kopplingen blir lite tyngre?

Vart skulle den ta i, i framkant? Skulle vara i tryckplattan sånt fall?
Vart skulle den kunna ta i bakkant? Måste sånt fall vara extrem vinkel på kopplingsramen sånt fall?

Vad jag tror som är fel är att jag har behövt förlänga slavcylindern till max, gör jag den längre går den inte att montera dikt an mot växellådan.
Dvs det är nog redan rätt stor vinkel på kopplingsarmen, så man har förlorat redan där rätt mycket!

Blir till att ta ner lådan då man inte kommer åt ledtappen från utsidan när den är på bilen, alldeles för trångt!
Får se hur mycket jag kan vinkla ner lådan, måste ju ändå göras för att komma åt skruvarna på ovansidan Kanske släppa ner motorbalken också en aning?

Flera förlängare och sikta brukar funka

Citera
gory
Stockholm
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Har inte längre problem med att de inte kopplar ur, däremot har jag ett jävligt irriterande högfrekvent missljud som uppstår när man trampar ur.
Pilot och urtrampningslager är nytt så klart! Urtrampningslagret är från E21 dvs det tjockare.
Kan de vara så att urtrampningslagret har hamnat för långt ut på styrhylsan?

Blivit rätt trött på att ta ner lådan nu, så trött att jag tillverkade denna pryl för att slippa plocka ner insuget för att lossa muttrarna på startmotorn. Nu behöver jag bara lossa bakre bärarmsbussning och se till så skruvarna tar gäng sen kan man dra åt allt från lådan..

gory
Stockholm
Här sen Dec 2004

Trådstartare
Högfrekvent missljud är fixat (sen en tid tillbaka men tänkte bara rapportera ifall någon har samma problem)..
Självklart ska man testa allt förutom de enkla.
Det var startmotorn som tog i svänghjulet, två brickor i mellan startmotor och låda och nu är de tyst.
Det kan bara ha rört sig om några 100-delar för ibland kom ljudet bara när man trampa ur, ibland var det där och sen försvann..
Passade även på att byta huvudkopplingscylindern, nu känns kopplingen genast mycket bättre!

Skruva banåkabil
M20 Svänghjul på S50
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (16615 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande