Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (29659 totalt) |
Magnus
Hai Magnus Det är bara en bråkdel som fyllt i så känn dig som en i mängden Har bilen varit på bantningskur sedan i fjol?? Ha de / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Nu snart bara en månad kvar till race - 31 dagar närmare bestämt - och ytterligare en ny Miata har tillkommit.
Välkommen Leif Ampler! ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Veckorna går fort - nu bara 12 dagar kvar till race!
![]() Och anmälningarna till SSK för racet på Kinnekulle har trillat in, idag: 10 st Roadsport A 7 st Roadsport B 17 st Roadsport C Sannolikt finns det inte minst i A några till som planerar att köra första tävlingen. _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Hej hopp!
Som novis i detta har jag lite funderingar ang. tidsschema och övrig information. SPVM-, SSK sida och RaceAdmin Mobile ger inte direkt någon heltäckande bild. Har hittat genom att läsa lite här och där att nu kommande fredag 13.00 börjar friträning. Matsedel finns också men inte direkt något mer... Lite mer funderar jag på begreppet "friträning". Är det att den är frivillig? eller kan jag få träna så mkt jag vill? Sen undrar jag lite över avgifter... Friträning 400kr? Start avgift 2050? Är det rätt, och betalar man på plats? Sist men så har jag tidigare frågat om transponder. Vem kollar jag av detta med? Har säkert fler frågor, som jag inte vet av... Avslutningsvis, finns det någon som vill ta på sig att vara "mentor" för en gröns som jag? Respektfullt, Rikard _________________ Rikard Niva |
||||
Hej Richard
Först skitkul att det kommer en RX7:a bland resten av ris-kokarna ![]() ![]() ![]() Ang tidsschema så kommer det snart från SSK, SSK är proffsiga och det kommer inte vara några problem. Går lugnt och still till ![]() Fri träning innebär några pass på Fredagen som du kör om du vill( inget måste). Går klassvis vanligtvis. Ibland slå de ihop klasser. Räkna med att det sker på förmiddagen för oss. Modsport och Clubman/RS på eftermiddagen. Det brukar också vara en warm-up på lördgen/söndagen ( kort träning på 10 min ) Ang transponder - SSK brukar hyra ut för 500.- per helg ( dyrt....) men om du kan låna en från någon så är det bra. Lite tips SSK är noga med säkerhet och att bälten och kläder är i skick ( kolla alla detaljer, sprintar i lås, inga sprickor i bälten, batteri sitter fast, allmän ordning och reda i bilen s.a.s ) vagnsboken färdig. De testar också att brytare fungerar Ta med dig någon form av regn/solskydd ( enkel parasoll/tält ) presenning, något att sitta på, det är mycket vänta mellan varven. Miata folket hjälper dig gärna, annars hugger du mig / ställer dig nära. Det är inte så mycket svåare än en banträff ![]() Mvh Joachim _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Re:
Tex. http://www.spvm.se/news/360/55/Kinne |
||||
Re:
Som sagt, det kommer finnas massor av folk omkring dig som du kan fråga. Detta är inte F1 på Monza eller STCC på Falkenberg, utan folk är faktiskt trevliga och hjälpsamma mot varandra. ![]() ![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
Ovanstående inlägg känns riktigt roligt att läsa då man själv funderar på att börja med roadsport i framtiden.
![]() _________________ A.n.d.3.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.3.r.g Mazda MX-5 NBFL AC Cobra 427 S/C Replica https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903 |
||||
Startbekräftelse (PM1) för Kinnekulletävlingen till helgen
http://www.sskserien.se/wp-content/u |
||||
Re:
![]() _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||||
Hej
Då har jag bokat ett dubbelrum på Brännebrona Gästis, 2 nätter (fre-sön), alla enkelrum var redan bokade. Så om någon känner för att dela rum, så var inte blyg. ![]() Pm:a vid intresse. _________________ Mvh Benci_Hovanyi ![]() Gotland Ring 1:33,33s |
||||
|
||||
Detta är helt klart en intressant serie som jag är riktigt sugen på!
Men då man har en stor och tung gammal Toyota Supra så undrar jag lite nyfiket hur till exempel Corvetterna står sig mot de lätta super sjuorna i samma klass? (A) Man vill ju inte agera kon på banan! ![]() _________________ Pontus Mörner |
||||
Re:
En lättare bil är alltid enklare att maximera. |
||||
Re:
Det är ett par aspekter man måste ha i bakhuvudet när man jämför 7:orna mot övriga bilar däribland Corvetterna. Sjuorna har ett utprovat koncept på vad som funkar bra och sämre efter att ha kört i serien i många år, Corvetterna specifikt är fortfarande i ett grundläge och det optimala konceptet är inte utsorterat alls på samma sätt ännu (men vi provar lite olika kombinationer och lär oss och tar oss sakta men säkert uppåt i resultatlistorna). Corvetterna är i sammanhanget dessutom standardbetonade med relativt basala modifieringar och inte byggda och optimerade mot reglementet på samma sätt som många sjuor är, delvis pga att vi (Corvetterna) kör en egen inbäddad Cup inom Roadsport A efter ett mer standardbetonat reglemente (ungefär som MX-5 Cup Standard gör inom Roadsport C). Banorna skiljer men tjusningen är att den totala blandningen av bankaraktärer inom serien verkar utjämnande mellan biltyperna. Vädret kan också ge oväntade vändningar, då sjuorna verkar vara lika dåliga på blött som de är effektiva på torrt. Jag tror att Supra inte behöver skämmas för sig om bilen ligger rimligt nära vikt/hk, hur nära sjuorna man kommer är svårt att sia om förrän någon provat, så kom och kör för det är skitkul oavsett! ![]() |
||||
Hej
Ställer förfrågan om att få lämna släp med bil efter söndagens ssm race på Knutstorp ring. Ska en tur till Danmark med familjen och önskar uppställningsplats från sön em till ons/tors Ska kolla med arr om det är möjligt att lämna även där... PM alt ring 070-3582507 _________________ Rikard Niva |
||||
Stadigt fält till SSM
Härligt start-fält till SSM ![]() ![]() Roadsport A kunde varit större men bra mix - nu hoppas vi bra väder och rena race ![]() Martin kommer till B oxå ![]() http://www.sportvagnsmeeting.se/raci Gott att modsport folket mannar upp också ![]() RS & Clubman får kämpa på... Lite om buller om någon missat http://www.spvm.se/uploads/news/id36 _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Då var man både anmäld och betald för SSM!
![]() Och det fyller på bra i alla Roadsportklasserna: 18 i A 9 i B 26 i C Extra kul för oss i B att det dyker upp ett par nya förare - Hans Aulin i Elise S1 och Peter Sandén i 944 S2. Bägge skall enligt ryktena åka riktigt fort! (den sistnämndes 944 hoppas jag blir ordentligt nertyngd... ![]() ![]() Bara tio dagar kvar till ![]() _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Re:
Ja, det ska bli intressant att se om han kan ge Martin lite att bita i. Synd bara att det inte är fler i B, kändes som den klassen var lite på uppgång förra året. ![]() _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (29659 totalt) |