Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Roadsport 2013
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (29659 totalt)
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

Magnus

Hai Magnus

Det är bara en bråkdel som fyllt i så känn dig som en i mängden

Har bilen varit på bantningskur sedan i fjol??

Ha de

/ Bengt Metz

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Nu snart bara en månad kvar till race - 31 dagar närmare bestämt - och ytterligare en ny Miata har tillkommit.

Välkommen Leif Ampler!

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Veckorna går fort - nu bara 12 dagar kvar till race!

Och anmälningarna till SSK för racet på Kinnekulle har trillat in, idag:
10 st Roadsport A
7 st Roadsport B
17 st Roadsport C

Sannolikt finns det inte minst i A några till som planerar att köra första tävlingen.

Citera
Rikard Niva
Luleå
Här sen Apr 2006

Hej hopp!

Som novis i detta har jag lite funderingar ang. tidsschema och övrig information. SPVM-, SSK sida och RaceAdmin Mobile ger inte direkt någon heltäckande bild. Har hittat genom att läsa lite här och där att nu kommande fredag 13.00 börjar friträning. Matsedel finns också men inte direkt något mer...

Lite mer funderar jag på begreppet "friträning". Är det att den är frivillig? eller kan jag få träna så mkt jag vill?

Sen undrar jag lite över avgifter... Friträning 400kr? Start avgift 2050? Är det rätt, och betalar man på plats?

Sist men så har jag tidigare frågat om transponder. Vem kollar jag av detta med?

Har säkert fler frågor, som jag inte vet av...

Avslutningsvis, finns det någon som vill ta på sig att vara "mentor" för en gröns som jag?

Respektfullt,
Rikard

Göteborg
Här sen Aug 2004

Hej Richard

Först skitkul att det kommer en RX7:a bland resten av ris-kokarna och att du ta dig till start thumbs up thumbs up

Ang tidsschema så kommer det snart från SSK, SSK är proffsiga och det kommer inte vara några problem. Går lugnt och still till

Fri träning innebär några pass på Fredagen som du kör om du vill( inget måste). Går klassvis vanligtvis. Ibland slå de ihop klasser. Räkna med att det sker på förmiddagen för oss. Modsport och Clubman/RS på eftermiddagen. Det brukar också vara en warm-up på lördgen/söndagen ( kort träning på 10 min )

Ang transponder - SSK brukar hyra ut för 500.- per helg ( dyrt....) men om du kan låna en från någon så är det bra.

Lite tips

SSK är noga med säkerhet och att bälten och kläder är i skick ( kolla alla detaljer, sprintar i lås, inga sprickor i bälten, batteri sitter fast, allmän ordning och reda i bilen s.a.s ) vagnsboken färdig. De testar också att brytare fungerar

Ta med dig någon form av regn/solskydd ( enkel parasoll/tält ) presenning, något att sitta på, det är mycket vänta mellan varven.

Miata folket hjälper dig gärna, annars hugger du mig / ställer dig nära. Det är inte så mycket svåare än en banträff

Mvh

Joachim

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Josen skrev:
Fri träning innebär några pass på Fredagen som du kör om du vill( inget måste). Går klassvis vanligtvis. Ibland slå de ihop klasser. Räkna med att det sker på förmiddagen för oss. Modsport och Clubman/RS på eftermiddagen. Det brukar också vara en warm-up på lördgen/söndagen ( kort träning på 10 min )
Två korta pass på fredagen, dessa börjar 13.00 (så inget på förmiddagen).
Tex. http://www.spvm.se/news/360/55/Kinnekulle.html

Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008

Re:

Rikard Niva skrev:
Avslutningsvis, finns det någon som vill ta på sig att vara "mentor" för en gröns som jag?

Som sagt, det kommer finnas massor av folk omkring dig som du kan fråga. Detta är inte F1 på Monza eller STCC på Falkenberg, utan folk är faktiskt trevliga och hjälpsamma mot varandra. Arrangörerna likaså. Om något skulle fattas, du skulle missa något dokument, regel, bla blaa osv så brukar det som regel alltid lösas smidigt. Du kommer ha hjälp av en hel depå av racingnördar som alla en gång varit i preciiiiiis samma läge som du är nu. thumbs up

GMAB
Ordsmedjan
Citera
seved
Linköping
Här sen Aug 2011

Re:

Rikard Niva skrev:

Har säkert fler frågor, som jag inte vet av...

Välkommen Rikard.

Körde min första säsong förra året. Fick tips, hjälp och glada tillrop. Tveka inte att fråga om du undrar nåt!

Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009

Ovanstående inlägg känns riktigt roligt att läsa då man själv funderar på att börja med roadsport i framtiden. thumbs up

Mazda MX-5 NBFL
AC Cobra 427 S/C Replica

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=128903
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Startbekräftelse (PM1) för Kinnekulletävlingen till helgen
http://www.sskserien.se/wp-content/uploads/2013/01/2013_ssk2_PM1_lates . . . .

Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008

Re:

Klingan75 skrev:
Ovanstående inlägg känns riktigt roligt att läsa då man själv funderar på att börja med roadsport i framtiden. thumbs up
Det är ju lite så vi gör i SPVM. Vi kallar det "crack-langar-metoden". Vi är snälla och trevliga för att locka in offr... "entusiasten", menar jag, att köra racing med oss. Det räcker oftast med att de upplever en eller två tävlingar, sedan är de lika hooked och nere i träsket som vi andra. thumbs up

GMAB
Ordsmedjan
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003

Hej

Då har jag bokat ett dubbelrum på Brännebrona Gästis, 2 nätter (fre-sön), alla enkelrum var redan bokade.

Så om någon känner för att dela rum, så var inte blyg.

Pm:a vid intresse.

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

barrre
Göteborg
Här sen Jun 2013

Detta är helt klart en intressant serie som jag är riktigt sugen på!
Men då man har en stor och tung gammal Toyota Supra så undrar jag lite nyfiket hur till exempel Corvetterna står sig mot de lätta super sjuorna i samma klass? (A)

Man vill ju inte agera kon på banan!

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

barrre skrev:
Men då man har en stor och tung gammal Toyota Supra så undrar jag lite nyfiket hur till exempel Corvetterna står sig mot de lätta super sjuorna i samma klass? (A)

Anderstorp/Mantorp och Knutstorp/Kinnekulle gynnar lite olika bilar kan man kortfattat säga.
En lättare bil är alltid enklare att maximera.

Magnus Bengtsson
Karlstad å lite Falkenberg
Här sen Jul 2007

Re:

Niklas Falk skrev:
barrre skrev:

Anderstorp/Mantorp och Knutstorp/Kinnekulle gynnar lite olika bilar kan man kortfattat säga.
En lättare bil är alltid enklare att maximera.

Det är ett par aspekter man måste ha i bakhuvudet när man jämför 7:orna mot övriga bilar däribland Corvetterna.
Sjuorna har ett utprovat koncept på vad som funkar bra och sämre efter att ha kört i serien i många år, Corvetterna specifikt är fortfarande i ett grundläge och det optimala konceptet är inte utsorterat alls på samma sätt ännu (men vi provar lite olika kombinationer och lär oss och tar oss sakta men säkert uppåt i resultatlistorna).
Corvetterna är i sammanhanget dessutom standardbetonade med relativt basala modifieringar och inte byggda och optimerade mot reglementet på samma sätt som många sjuor är, delvis pga att vi (Corvetterna) kör en egen inbäddad Cup inom Roadsport A efter ett mer standardbetonat reglemente (ungefär som MX-5 Cup Standard gör inom Roadsport C).

Banorna skiljer men tjusningen är att den totala blandningen av bankaraktärer inom serien verkar utjämnande mellan biltyperna. Vädret kan också ge oväntade vändningar, då sjuorna verkar vara lika dåliga på blött som de är effektiva på torrt.

Jag tror att Supra inte behöver skämmas för sig om bilen ligger rimligt nära vikt/hk, hur nära sjuorna man kommer är svårt att sia om förrän någon provat, så kom och kör för det är skitkul oavsett!

Rikard Niva
Luleå
Här sen Apr 2006

Hej

Ställer förfrågan om att få lämna släp med bil efter söndagens ssm race på Knutstorp ring.
Ska en tur till Danmark med familjen och önskar uppställningsplats från sön em till ons/tors

Ska kolla med arr om det är möjligt att lämna även där...

PM alt
ring
070-3582507

Göteborg
Här sen Aug 2004

Stadigt fält till SSM

Härligt start-fält till SSM thumbs up thumbs up

Roadsport A kunde varit större men bra mix - nu hoppas vi bra väder och rena race

Martin kommer till B oxå

http://www.sportvagnsmeeting.se/racing/anmalda/

Gott att modsport folket mannar upp också thumbs up

RS & Clubman får kämpa på...

Lite om buller om någon missat
http://www.spvm.se/uploads/news/id365/Ljud%20-.%20SSM.pdf

Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Då var man både anmäld och betald för SSM!

Och det fyller på bra i alla Roadsportklasserna:
18 i A
9 i B
26 i C

Extra kul för oss i B att det dyker upp ett par nya förare - Hans Aulin i Elise S1 och Peter Sandén i 944 S2.
Bägge skall enligt ryktena åka riktigt fort!
(den sistnämndes 944 hoppas jag blir ordentligt nertyngd... )

Bara tio dagar kvar till

Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007

Oh Sandén i B, då blir det en rejäl fight om pallplatserna, ruggit snabb förare det lilla jag sett av honom i Porsche cuppen. thumbs up

Här sen Feb 2005

Re:

Ulrich skrev:
Oh Sandén i B, då blir det en rejäl fight om pallplatserna, ruggit snabb förare det lilla jag sett av honom i Porsche cuppen. thumbs up

Ja, det ska bli intressant att se om han kan ge Martin lite att bita i.
Synd bara att det inte är fler i B, kändes som den klassen var lite på uppgång förra året.

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Allmänt banåkaforum
Roadsport 2013
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (29659 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande