| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
däck temp
|
1687 besök totalt |
Finns laser mätare på clas olsson, ligger på styft 700 pix. Mäter exakt, otroligt snabbt = Jag skall införskaffa en sådan då jag har noll koll oftast på min camber. _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
|
Dom flesta däcken har optimal arbetstemperatur mellan 70-90 grader ungefär.
Det beror väl på att Dunlop SS race inte är ett riktigt r-däck utan är enligt min mening ett vassare gatdäck, har du förresten mätt temperaturen eller har du bara kännt med handen? För 80 grader är ganska varmt. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||||
Däck är färskvara; 008:or slutade att tillverkas förra millenniet, släng dom! _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
Fast frågan är om man vill mäta på ytan, alla "riktiga" däcksmätare har ju en probe som man kör in i däcket en bit. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||||
Expertisen hävdar att man skall mäta cordtemperaturen. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||||
![]() |
Däck för banåka
däck temp
|
1687 besök totalt |