Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
GAZ Gold coilovers, lagerdimensioner
1185 besök totalt
Daniel_I
Göteborg
Här sen Mar 2012

Trådstartare

Har tänkt beställa ett par GAZ Gold coilovers med sfäriska ledlager och 14mm kolvstång som ska sitta bak på en Volvo 240.

Men jag skulle behöva hjälp med lite mått på de sfäriska lagrena, främst "bore width" och "ball width". Någon som har ett par och kan mäta på sina eller möjligtvis har en ritning med lite mått på denna dämparen?
Har sökt och sökt som en tok utan att hitta egentligen någonting så vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.

Mvh Daniel

Göteborg
Här sen Dec 2002

Jag har två st Gaz Gold Pro II dämpare liggande i Göteborg som du kan få mäta på, eller meddela lite mer exakt hur du vill ha måtten så kan jag försöka hjälpa dig!

Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Daniel_I
Göteborg
Här sen Mar 2012

Trådstartare
Gjorde en bild på de måtten jag är intresserad av.

Det är alltså måtten B och W (Bore width och ball width) som jag främst är intresserad av, även O om det är möjligt att mäta. H och a är INTE intressant.

Sen är jag även intresserad av att mäta måttet A på både övre och undre infästningen för att se hur mycket dessa bygger utåt.

Om du hinner göra detta till helgen skulle det uppskattas oerhört, bor också i Göteborg så om du inte skulle hinna mäta skulle jag kunna komma förbi och göra en snabbmätning! thumbs up

Tack så länge!

Göteborg
Här sen Dec 2002

B: 15mm
W: 12mm
O: 18.5mm ungefär
A: 16mm ungefär

O och A var svårmätta, men du får gärna låna en dämpare om det hjälper.

Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus
Citera
Skruva banåkabil
1185 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande