| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
GAZ Gold coilovers, lagerdimensioner
|
1185 besök totalt |
|
Har tänkt beställa ett par GAZ Gold coilovers med sfäriska ledlager och 14mm kolvstång som ska sitta bak på en Volvo 240. Men jag skulle behöva hjälp med lite mått på de sfäriska lagrena, främst "bore width" och "ball width". Någon som har ett par och kan mäta på sina eller möjligtvis har en ritning med lite mått på denna dämparen? Har sökt och sökt som en tok utan att hitta egentligen någonting så vore mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta. Mvh Daniel _________________ Daniel Ireståhl |
|
Jag har två st Gaz Gold Pro II dämpare liggande i Göteborg som du kan få mäta på, eller meddela lite mer exakt hur du vill ha måtten så kan jag försöka hjälpa dig!
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
|
Gjorde en bild på de måtten jag är intresserad av.
Det är alltså måtten B och W (Bore width och ball width) som jag främst är intresserad av, även O om det är möjligt att mäta. H och a är INTE intressant. Sen är jag även intresserad av att mäta måttet A på både övre och undre infästningen för att se hur mycket dessa bygger utåt. Om du hinner göra detta till helgen skulle det uppskattas oerhört, bor också i Göteborg så om du inte skulle hinna mäta skulle jag kunna komma förbi och göra en snabbmätning! Tack så länge! _________________ Daniel Ireståhl |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1185 besök totalt |