Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2418 besök totalt |
Har satt nya hardare fjadrar pa bilen, och problemet Sr att de inte halls pa plats nar bilen hissas upp. Funderar darfor pa att korta kolvstangen pa damparna bak for att halla saker och ting pa plats nar jag hissar upp bilen. Det ar ju bara att sticka av och svarva en ny ganga pa kolvstangen, ganska enkelt!
Dock undrar jag vilka negativa effekter kan detta ge och om nagon gjort detta innan? _________________ Rikard Ahlin |
![]() ring stötdämparverkstan!! Eller den andra stället, vad det nu heter.. de borde kunna svara på frågan... Det som händer är ju att dämparens kolvläge förflyttas på något håll (ber. vilket håll dämparen sitter på ju ![]() obs: Jag spånar bara... Och det brukar bli ![]() ![]() |
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
Har testat med gott resultat.
Gäller bara att estimera lite vettigt var arbetsläget på kolven kommer hamna så man får lämpligt drop/komp-förhållande. |
Jag har kortat mina Bilstein och det fungerar.
Jag har aldrig funderat på vad det innebär för egenskaperna, men borde det inte vara så här, d.v.s. att det är bra att korta när man sänker bilen? ![]() _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
2418 besök totalt |