Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 15 besök senaste veckan (107862 totalt) |
Re:
Där ser man. Vi behövde körbarhet först o främst. Det var spridarna och grenröret som satte stopp (och växellådan) och registret var SMALT, 3500-6000 RPM. Och det var svårt att få ned 300hk/450Nm i backen på 900 kg Snaabel. Hjulspinn på 4:an. ![]() _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
|
||||
Lite nya delar på G hem
Grenrör med T3 fläns. Får modda det lite då jag ska köra med separat wastegate. [center] ![]() Wastegate 60 [center] ![]() |
||||
Nu börjar det närma sig slutet
![]() [center] ![]() Här kommer Wastegaten sitta sedan. [center] ![]() Wastegate [center] ![]() Downpipe på G [center] ![]() [center] ![]() |
||||
Re:
Är det verkligen vettigt att montera torxskruv där? Mycket värme & att det sedan kärvar fast.. Jag skulle valt vanlig sexkantskalle om möjligt. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||||
Haha nä det ska inte vara torx skruv där utan pinnbultar med kopparmutter. Bara provmonterat så man ser att det passar.
|
||||
|
||||
Re:
Bilder finns ett fåtal, och så finns det en film inifrån bilen när det var knas med sprutet (=grundladd och kanske 170-180hk) och bilen var enväxlad (4:an). Ska se om jag kan leta fram detta. Förvarning: bilen var beige och rätt rejält ful! ![]() _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||
Då var grenröret helt klart. blir till att montera det ikväll och måtta in det sista på downpipen.
[center] ![]() |
||||
Re:
Måste få ses ![]() ![]() |
||||
|
||||
|
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 15 besök senaste veckan (107862 totalt) |