Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4326 besök totalt |
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Jag är ju iofs grovt partisk i målet, men nog håller jag med Top Gear-teamet... ![]() Anser du alltså att S2000 och/eller Z4 är bättre bilar än Boxstern pga att de, enligt dig, ser sportigare ut alternativt är nyskapande formgivningsmässigt? ![]() _________________ ![]() |
||||
skulle jag välja mellan dom bilarna så skulle det bli boxstern om jag fick den gratis =), annars skulle det nog bli hondan..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||
Min andra bedömningspunkt är ljudet och tonen är inte direkt sportig, men det är ju lite av ett varumärke hos Porsche så det kanske bara är bra. Boxster börjar ramla ner i en prisklass där jag tycker att det kan vara en intressant bil för ett eventuellt framtida köp så jag vill absolut inte avskriva den pga ovanstående. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ett intressant faktum att beakta är att Boxstern är snabbasre än S2000 i det europeiska Top Gear medans S2000 kör skjortan av Boxster S i Japanska Best Motoring. Må hända är kanske inte S2000 så "bananpassad" som den japanska tillverkaren (och förvisso alla ägare till en) vill påstå? Jag har ingen praktisk erfarenhet, utan spekulerar bara lite.
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
jag har tidigare haft åsikten om att Boxter inte är någon "riktig" Porsche men det var tills jag provade en, körde en Boxter S en dag och det var en riktigt trevlig upplevelse. Bilen styrde dit man ville och uppförde sig bra i både lägre och höga farter + att det var riktigt skönt att höra boxermullret bakom ryggen :-)
Visst hade man pengar så skulle jag helre ha någon av 911 modellerna men av de tre bilar som testades i Top Gear så är min ranking följande. 1. Boxter S 2. Z4 3. Honda De bilar jag själv har haft är Golf GTI Special -84, Honda Civic hondamatic ( halvautomat ) -84, VW Corrado VR6 -93, Subaru Impreza GT -99, Mitsubishi EVo 6 -00 och nu en Pajero. Så jag har verkligen ingenting emot riskokare, visst är Hondan kul när man smiskar den ordentligt och drar ur den ordentligt på växarna men det är de andra två bilarna också tycker dock att hondan är lite trött på lägre varv. |
||||
Differansen mellan de tre bilarna var väl inte mer än 0.7 sekunder? på en väldigt blöt bana.
Det känns som ganska taskigt utgångsläge för att kunna göra en bedömning om vilken bil som är snabbast. En torr bana, samma däcksdimension och däckfabrikat (om möjligt) och minst 20-30 varv per bil så kanske man kan dra några slutsatser om vilken bil som är snabbast. Nu fick man juh inte reda på hur många varv som kördes med varje bil men jag hoppas att man körde flera varv med samma bil och valde den bästa tiden.... _________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Jag tror de kör många varv. Han åker nog inte och sladdar och håller på på det riktiga varvet. Fö. så tycker jag att både Boxtern och Hondan ser trötta ut i designen... Men det är ju en annan sak. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Är det någon som har testat att jämföra Z4 3.0 med Boxster S på Track Challenge? I och för sig så verkar det vara den gamla Boxster S:en men det blir ändå ett helt annat resultat än i Top Gear:s jämförelse:
http://www.track-challenge.com/compa Då var det ändå den vanliga Boxstern i Top Gear ![]() _________________ Jens Höstbo |
||||
Själv tror jag att jag blev lite kär i M3CSL:en...Förlåt mig Alfa
![]() 806000:- känns plötsligt prisvärt. Appropå nya The Stig. Det ryktas om att det skulle vara Johnny Herbert eller t.o.m. "the old Stig". Ben Collins säger ett annat rykte. David Leslie... ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||
Britain's best handling car 2003 (Enligt Autocar då)? http://www.jabbasworld.net/viewtopic ![]() Skoj ska man ha och när man väl köpt sitt fordon så var alla andra alternativ fel (att gå i lera och sörja är ju inte skoj). |
||||
![]() ![]() ![]() Nä, Carl-Ingemar Perstad är det som döljer sig under hjälmen. Jorå! _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
Kanske till och med Damon Hill? ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det kanske inte är omöjligt ![]()
Det stämmer väl inte med tidigare påståenden om kortväxt?? Magnus är väl upp mot 2m... ![]() ![]() _________________ /David Söderblom |
||||
Brukar inte Best Motorings tester bestå av flera olika förare som kör varsin bil? Det måste ju isåfall påverka tiderna. Jag har inte så bra koll på de andra förarna, men finns det exempelvis någon som i varje fall är jämnbördig med Keichi Tsuchiya? Annars kanske skillnaden i banorna kan förklara varför testerna visar så olika. Jag tror iof inte Top Gear's test är så mycket mer tillförligtligt. Jag menar, sju hundradelar... Oavsett hur duktig man är kommer ju varvtiderna skilja sig lite från varv till varv. En så liten skillnad som sju hundradelar lär inte elimineras hur många varv man än kör. Mätmetodens precision är i sådana här fall betydligt sämre än differansen mellan tiderna. Vad jag tror är att sådana här tester endast är en grov fingervisning om hur bra bilarna är, så de säger egentligen inte så väldigt mycket. Snabbast blir den som kör bäst. Nu skall jag drömma om Hondas übersexiga motor. Godnatt! ![]() |
||||
Nu måste du ha missuppfattat mej, Lennart. Vad jag ville säga var att just JAG inte ville delta i just den diskussionen. Jag har bara kört en av dem och har helt enkelt ingen åsikt om de två andra. _________________ Johan Rådlund |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 4326 besök totalt |