Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 3.8 - 1990
<<   1, 2, 3, 4   >>
29075 besök totalt
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Mina nya dämpare har kommit hem. Nu väntar jag bara på nya belägg från PEAN och nya fälgar från Team Dynamics samt att jag bör montera prylarna också. Det bör dock vara snabbt gjort. Vidare så skall jag också försöka montera i en skalstol, vilket tydligen är ganska bökigt i 964:an. Vi får test och se hur jävligt det är....

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Freddan72
Västra Frölunda
Här sen Aug 2005
Inlägg: 500



Re:

JohnC skrev:
Det är Team Dynamics Pro Race 1.3 jag köper dem direkt via fabriken i UK. Blir ungefär halva priset mot i Sverige.

Har du en länk till dom som säljer?

_________________
Fredrik Ståhlgren

Alfa Romeo 75 TS Challenge, CRT #36
Fiat Coupé 20V Turbo Plus
https://www.instagram.com/fred_fiat/
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Hej,

http://www.rimstock.co.uk/

Be att få prata med Justin Pugh.

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Trueracer
Örebro
Här sen Aug 2006
Inlägg: 329



Re:

JohnC skrev:
Hej,

http://www.rimstock.co.uk/

Be att få prata med Justin Pugh.


thumbs up

_________________
D Ekholm
Citera
Magnus Svensson
Oslo
Här sen Apr 2004
Inlägg: 1216



Såna där dämpare har jag på min bil också jag har dock inte kört min bil själv än men enligt mästermekanikern så känns bilen grym :-)

_________________
Magnus Svensson
PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
En stilstudie efter ny lack.

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Banträff med PCS.

2 dagars bankörning med PCS för att utröna hur det är att köra bil med motorn där bak samt se hur bilen beter sig med nya dämpare, krängare och bussningar.

Har haft en trilskandes ABS så det fick bli lite old school och köra utan. Fick inte heller till några vettiga hjulvinklar inför träffen då höger bak spökade lite när vi skulle justera camber och toe vinkel. Därav att allt fick bli en kompromiss. Vidare hade jag monterat en sittastillstol men inget sexpunktsbälte.

Bilen uppträdde riktigt bra och sakta men säkert ökade förtroendet för bilen under de två dagarna.

Nu är det kvar att undersöka varför bakvagnen inte låter sig justeras samt fixa ordentlig bromskylning. Tanken är att inte skruva så mkt under säsong utan ägna sig åt sådant under vintern.

Bifogar ett youtube clip med tidernas sämsta ljud. Kamera montering av Go pro i fönstret på bilen utan extern mic rekomenderas inte.

http://www.youtube.com/watch?v=mzbh5JeGZlY

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Skip
Malmö
Här sen Mar 2004
Inlägg: 895



Störigt snygg!
Trevlig film dessutom, med en hel del omkörningar.

_________________
Fredrik Moberg
Citera
Mayor
Täby
Här sen Feb 2011
Inlägg: 20



Dörrsidor

Beställde du dörrsidorna från Ebay sidan du länkade till?
Bra kvalite eller?

_________________
Mattias Henriksson
<964 Turbo>
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3687



En familjekombi, var han på väg till ICA?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
PCS körning på Anderstorp i perfekt väder. Bromsarna höll inte alls, delvis beroende på tveksamt bromsande av mig själv men också för att bilskrället är för tungt i förhållande till bromsarna och särskilt utan bromskylning.

Nu blir det bantningskur i höst/vinter. 50 kg skall bort och dessutom skall jag bygga bromskylning.

Lite filmande blev det också. Finns lite att arbeta på men roligt hade jag!

http://www.youtube.com/watch?v=06xesgW4Fk4

Finns förövrigt med en gubbräser med i filmen Anders F.......

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3687



Re:

JohnC skrev:

Finns förövrigt med en gubbräser med i filmen Anders F.......


Bra film.

Det där med att kasta sig ut och köra 1M lite hyfsat snabbt var inte helt enkelt. Det svåraste var nog att släppa förbi vilket också syns på filmen ut på gamla start & mål rakan. Man tycker att man släpper lite på gasen bara för att upptäcka några millisekunder senare att övertrycket kommer och laddar nåt så in i h****te.

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Ja det blev lite lätt pinsamt när jag märkte att jag inte hade något att köra om med

Bra flås i BMWn. thumbs up

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Dags att gå lite "wild and crazy". Silly season har börjat och jag har planerna klara inför 2014 säsongen.

1. Montera Carbonetic diffbroms

2. Lätta bilen cirka 100 - 150 kg

3. Montera större bromsar. Hur stora har jag inte bestämt ännu. Har lite olika alternativ.

4. Köpa och installera nytt styrsystem för att förhoppningsvis nå närmare 340 hk.

5. Köpa och montera skruvbur under vintern.

6. Montera diverse delar som ligger och skräpar hemma som ännu inte monterats.

Målet är att ha en bil till våren som inte blir frånåkt på rakorna av GT3:or samt att den skall vara snabbare i böjarna.

Slutmålet med bilen 2014 är att den skall väga 1360 kg med fet förare och cirka 40 liter bränsle.
Av en händelse så matchar det ganska väl klass 8C i PCSR racing. Säsongen 2015 så är det dags att tävla i ny bil!

Jo jag vet att jag har långsiktiga planer.......

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Ja då var rivningsarbetet igång. Att återställa snyggt och prydligt lämnar jag över till de som kan dvs Ninemeister som också kommer att byta tak så jag får bort solluckan. Reducera 10-15 kilo kablar. Montera diffbroms samt mappa motor med nytt styrsystem.

Det tidsödande jobbet med att få bort isolering och lim ligger dock på mig.



Bilen är inte upp och ner men min iphone är det....

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3687



Ah men så kan du ju inte göra. Jag som hade tänkt busa med dig på Knutstorp nästa vecka.

Hur tänkte du där egentligen

Skall 9meister fixa motorn också?

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Jag har lovat 9M att lämna bilen till dem plåtren invändigt och skall snart köra över bilen. De lyfter då ur motorn och sätter bilen i en gigg och svetsar sedan i en helbur. Efter det lägger de in en mattsats och sätter dit dörrsidor som på RS och med manuella vevar. Innan dess har de dessutom tagit bort stora delar av taket och satt dit nytt tak utan taklucka. På insidan av taket så limmas någon form av matta/ isolering för att få bort plåtburksljudet.
Jag kommer ta med mig 10 kg av ett ljuddämpningsmaterial som påminner om asfaltmattor men som har en helt överlägsen dämfaktor och sätta på kritiska platser.
All onödig el till taklucka, elhissar, högtalare, dimljus osv kommer att tas bort. Larm och annan skit också. Två skäl till detta. 1. Viktbesparing 2. Minska antal felkällor i framtiden.
Vidare kommer instrumentpanel och andra detaljer att kläs i alacantra och sömmar i karossens färg. Riktigt prydligt.

När motorn åker i så är den tät med titanium fjädrar och brickor lite masserade portar, eventuellt större ventiler. Målet är ett vrid som skall ständigt närvarande. Det blir inget varvmonster. Carbonetic diffbroms åker också i växellådan. Det är ett kapitel för sig och skall bli kul att utvärdera.

Utöver detta åker det på en nyinköpt 3.8 RS vinge samt glasfiberhuv och dörrar. Samtliga rutor förutom vindrutan blir makrolon men i originalramar för utseendetsskull.

När jag ledsnat på tävling så skall jag lätt kunna sätta tillbaks dörrar och fönster för att få bättre komfort.

Dags att gå ut och fortsätta samla burkar.

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Kjell 944
Malmö
Här sen Jan 2006
Inlägg: 1496



Men min hatthylla, då

_________________
Niklas Kjellsson

Porsche 964 C4 Såld
BMW 1602 Trackday
Porsche 944 Turbo "Ali ll" Såld
Porsche 997 4S
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Den blir nog till salu Niklas.....

Däremot behöver jag mattan för bagageutrymmet

Byter till Motec och större spridare också.

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1946



John, blev det 3,8RS luckan som Falkens polare hade eller? Isf, var det justerbart vingplan?

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1863


Trådstartare
Japp, tack för förmedlingen. Den skall lackas och sedan hämtar jag upp den

_________________
John Carlsson

________________________

Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 964 3.8 - 1990
<<   1, 2, 3, 4   >>
29075 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande