Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
5950 besök totalt |
Fejka utökat linjärt greppområde. Eller inte.
Med smartare och smartare antisladdsystem.... "Depending on the control strategy used, vehicle dynamicists will face a problem. Either they can setup the vehicle and control strategy to keep an Input/Response curve, which slowly reaches it maximum. Or they can extend the linear region, but with a more abrupt saturation as a result." Kul läsning: http://www.optimumg.com/technical/li _________________ ![]() |
||
Jag vet egentligen inte vad jag talar om för jag har aldrig rejsat, men jag hade uppfattningen att detta är en av skillnaderna mellan slicks och mönstrade däck?
Att mönstrade däck börjar slira gradvis ju mer man belastar dem så man känner ganska bra när man närmar sig gränsen, medan slicks har bättre fäste hela vägen men när det släpper så gör det det väldigt abrupt. Stämmer det? _________________ Michail Stockfelt |
||
Re:
Overlag kan man saga att det stammer aven om det finns stora variationer inom bada typer av dack (gatdack/slicks). _________________ Henning Olsson |
||
![]() |
Racetech
![]() |
5950 besök totalt |