Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racetech
Fejka utökat linjärt greppområde. Eller inte.
5950 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Med smartare och smartare antisladdsystem.... "Depending on the control strategy used, vehicle dynamicists will face a problem. Either they can setup the vehicle and control strategy to keep an Input/Response curve, which slowly reaches it maximum. Or they can extend the linear region, but with a more abrupt saturation as a result."

Kul läsning:

http://www.optimumg.com/technical/linear-or-non-linear-that-is-the-que . . . .

Gävle
Här sen Sep 2013

Jag vet egentligen inte vad jag talar om för jag har aldrig rejsat, men jag hade uppfattningen att detta är en av skillnaderna mellan slicks och mönstrade däck?

Att mönstrade däck börjar slira gradvis ju mer man belastar dem så man känner ganska bra när man närmar sig gränsen, medan slicks har bättre fäste hela vägen men när det släpper så gör det det väldigt abrupt.

Stämmer det?

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

slettet

Denver, CO, USA
Här sen Okt 2004

Re:

Derp skrev:
Jag vet egentligen inte vad jag talar om för jag har aldrig rejsat, men jag hade uppfattningen att detta är en av skillnaderna mellan slicks och mönstrade däck?

Att mönstrade däck börjar slira gradvis ju mer man belastar dem så man känner ganska bra när man närmar sig gränsen, medan slicks har bättre fäste hela vägen men när det släpper så gör det det väldigt abrupt.

Stämmer det?

Overlag kan man saga att det stammer aven om det finns stora variationer inom bada typer av dack (gatdack/slicks).

5950 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande