| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: Porsche 996 C2 -00 SÅLD!
|
1 besök senaste veckan (6788 totalt) |
|
Lite fakta: Den är av årsmodell 2000 och blev importerad av Häggenäsbil 2005 från Tyskland. Jag sålde bilen personligen till föregående ägare och köpte den av min föredetta kollega. Den har i skrivande stund rullat 18500mil. Fördelen med importerade bilar är att de är klassade för 4 personer vilket svensksålda inte är trots fyra platser i bilen. Utrustning är utöver standard: Xenon Klimatanläggning Mockatak i svart Stora klangpaketet med CD-växlare. Orginal stereo finns men just nu sitter där en Oxygen Car http://www.oxygenaudio.com/o-series- Jag har monterat en farthållare då mina knä behöver det för långkörning. Fungerar bättre än orginal och går att plocka bort på runt 10 minuter om man vill återställa bilen. Och allt annat som var standard. Vad den inte har är taklucka vilket är ett stort plus om man ska ha hjälm på sig och är normallång svensk Skivor, belägg och handbromsbackar har jag bytt i september och har gått runt 300 mil. Beläggen är Carbotech XP8. Bakdäcken är också bytta i samma veva så de är nästan nya. Framdäck 50%. Jag tänkte sälja bilen nu till våren för ett riktigt bra pris 199.000:- till första bästa som vill ha en Porsche att köra i sommar. Finns ingen så billig europasåld C2 manuell till Salu i Sverige. När den ska säljas för det priset så skulle jag ha lackat om huven och fixat fälgarna för att slippa prut. Detta är inte gjort just nu så vill du fixa detta själv så räknar jag av kostnaderna för detta. Jag har fått pris på omlack av bagage och motolucka på 5000:- Fälgarna kostar 1500:-/st att renovera så det är ytterligare 6000:-. Kända fel är förutom lack/fälgskadorna hål i golvmattan (den lösa, nya kostar runt 1000:-) på förarplatsen och ett plastlock på ena strålkastaren. Locket tar 2 minuter att montera och kostar 500:-. Inte omöjligt att jag hinner ordna detta snart.
_________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
|
Ingen som är sugen på en väldigt billig 996:a till våren
Ska jag behöva lägga ut Sveriges billigaste C2:a på Blocket? Hemsk tanke
_________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
|
Inte sugen på en Boxster S och lite pengar till en 245 eller nån annan finfin kombi?
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=90183 _________________ /Patrik Rylander |
||||
|
Re:
Tiden är löjligt knapp i mitt liv just nu så inget av prylarna är fixade... _________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
|
Re:
Beklagar men endast byte mot pengar är intressant just nu.
||||
Det var ju onekligen lite av ett långskott :-) Hör av mig om jag får sålt Boxstern... _________________ /Patrik Rylander |
||||
|
Re:
Boxter S är trevliga saker men just nu är det en ordentlig kombi jag behöver. Mitt problem är att säljer jag Porschen är jag utan en rolig bil och det har jag inte varit sedan min första bil...
||||
|
Är inte detta väldigt prisvärt ?? Har botten på "marknaden" gått ur helt.. Är väl ett ypperligt objekt att kosta på fjädrar/stötar/belägg etc ? Och en stol. Färdigt !
_________________ Peter Alfredsson Alfasud Ti Porsche 911E A-H Sprite Honda Integra DC2 |
||||
|
Re:
Tyvärr har pengarna sinat i Sverige när det gäller bilar av detta slaget. De har nästan dalat 70-80.000:- på ett år. Detta är löjligt mycket bil för pengarna. På med ett nytt chassie och stol på denna så är den snabb. Bromsarna är redan fixade
Nästa vecka blir det blocket som Sveriges billigaste manuella icke USA-import som inte är en -98:a...
||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
|
1 besök senaste veckan (6788 totalt) |