| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
stötdämpare GAZ
|
1670 besök totalt |
|
Har kört 4 banmöten med Porscheklubben i min Porsche 924S med Gaz Gold coilover under säsongen.
Från början hade jag lite fel höjd på bilen och stötdämparna jobbade mest i ytterläget med påföljd att det blev stötigt och okontrollerat. När jag sedan fick till en vettig grundinställning kunde jag fintrimma med den enda inställningsratten som sitter på dämparna. Trots att inställningen påverkar både bump och rebound samtidigt gick det bra att hitta ett läge som funkade helt ok. Man måste ta med i bedömningen att priset är lågt, jag gav ca 9000:- för 4 coilover och 2 justerbara topplagringar. Det man kan ha åsikter om är väl att ytbehandlingen är sisådär och att alla former av dammskydd saknas helt, det samlas rätt mycket smuts... Ur mitt perspektiv är det prisvärda grejor för att uppdatera en gatbil till något som inte gör bort sig på en trackday. Janne _________________ Janne Josefsson Porsche 911 SC 1982 Ford Mustang HT 1965 BMW F11 520D bruksis IPteknik Väst AB SVKG 51 |
||
|
Re: Hej
Men Sellholm och GAZ är väl inte jämförbara prismässigt? Jag hade GAZ på min 944:a och Sellholm på förra 968:an. Jag har bara gott att säga om båda, men tycker att Sellholms Bilstein lirar i en lite högre division, trots att de inte var ställbara. _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & Swift Sport Ex: 106 Rallye, Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68, Clio Sport & Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
stötdämpare GAZ
|
1670 besök totalt |