Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Billig og bra dekk til banebruk?
1436 besök totalt
E368Dude
Oslo, Norge
Här sen Maj 2004

Trådstartare

Skal kjöpe nye dekk til min Z3 Coupé, men er litt i tvil om hva jeg bör velge. Har tidligere kjört på Michelin Pilot Sport (forholdsvis dyre dekk) og Falken FK451 (billige dekk, dårlige til banebruk). Har dere noen anbefalinger rundt hva jeg bör vurdere å kjöpe? Stikkordet er billig & bra.

Dimensjonene det dreier seg om, er: 225/45-17 (fram) og 245/40-17 (bak).

Takk!

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Hur prioriterar du när det gäller fäste i blött o kallt mot fäste på bana tex? och tex ljudnivå?

Nu har jag inte kikat på vilka dimensioner Joki Motorsport har kvar av Pirellisarna de säljer ut men de är ju till rätt pris

Annars är ju Dunlop Super Sport Race bra och ligger bra till i pris bland rdäcken (och är åt gathållet). Jag antar att du läst igenom rdäcksdatabasen?

Tokholm
Här sen Jan 2003

På en så pass tung bil, borde väl Bridgestone RE540 fungera, eller?

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
E368Dude
Oslo, Norge
Här sen Maj 2004

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Hur prioriterar du när det gäller fäste i blött o kallt mot fäste på bana tex? och tex ljudnivå?

Det beste ville vel være en kompromisslosning som fungerer bra til både gate- og banebruk, men det er vel ikke så lett å få til?

Citat:
Nu har jag inte kikat på vilka dimensioner Joki Motorsport har kvar av Pirellisarna de säljer ut men de är ju till rätt pris

Jeg sjekket listen, og de hadde dessverre ikke dekk i min dimensjon...ihvertfall ikke bak (245/40-17).

Citat:
Annars är ju Dunlop Super Sport Race bra och ligger bra till i pris bland rdäcken (och är åt gathållet). Jag antar att du läst igenom rdäcksdatabasen?

Har ikke lest gjennom Rdäcksdatabasen, men skal heller ikke ha R-dekk... Kommer nok til å satse på gatedekk enn så lenge!

Citera
John Kjellsson
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Falken Avenzis finns i dina storlekar och är mitt i mellan Premium gatdäck och R-däck när det gäller grepp vad jag hört i alla fall. :fly:
Priset har jag för mig var mycket bra typ 7000:- för en omgång.
Du får agera lite testbil och återkomma med hur det fungerade

Fixhult
Här sen Apr 2004

BrOSten S03, Kumho MX och några andra kanske.

En underavdelning till R-Däcksdatabasen med beprövade erfarenheter av gatdäck på bana kanske.
Bil (vikt och fördelning), tryck och erfarenhet. Tillgängliga dimensioner och data skadar inte (inte på R-däcken heller).

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Ett bra däck som ligger mitt emellan rdäck och high performancedäck är Dunlops Super Sport Race thumbs up

PS: Du har PM ang din signaturbild

1436 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande