| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Billig og bra dekk til banebruk?
|
1436 besök totalt |
|
Skal kjöpe nye dekk til min Z3 Coupé, men er litt i tvil om hva jeg bör velge. Har tidligere kjört på Michelin Pilot Sport (forholdsvis dyre dekk) og Falken FK451 (billige dekk, dårlige til banebruk). Har dere noen anbefalinger rundt hva jeg bör vurdere å kjöpe? Stikkordet er billig & bra.
Dimensjonene det dreier seg om, er: 225/45-17 (fram) og 245/40-17 (bak). Takk!
_________________ Mvh. Öystein Wang 1999 BMW Z3 Coupé 2.8 |
||||||
|
Hur prioriterar du när det gäller fäste i blött o kallt mot fäste på bana tex? och tex ljudnivå?
Nu har jag inte kikat på vilka dimensioner Joki Motorsport har kvar av Pirellisarna de säljer ut men de är ju till rätt pris
Annars är ju Dunlop Super Sport Race bra och ligger bra till i pris bland rdäcken (och är åt gathållet). Jag antar att du läst igenom rdäcksdatabasen? _________________ Magnus Thomé
|
||||||
Det beste ville vel være en kompromisslosning som fungerer bra til både gate- og banebruk, men det er vel ikke så lett å få til?
Jeg sjekket listen, og de hadde dessverre ikke dekk i min dimensjon...ihvertfall ikke bak (245/40-17).
Har ikke lest gjennom Rdäcksdatabasen, men skal heller ikke ha R-dekk... Kommer nok til å satse på gatedekk enn så lenge!
_________________ Mvh. Öystein Wang 1999 BMW Z3 Coupé 2.8 |
||||||
|
Falken Avenzis finns i dina storlekar och är mitt i mellan Premium gatdäck och R-däck när det gäller grepp vad jag hört i alla fall. :fly:
Priset har jag för mig var mycket bra typ 7000:- för en omgång. Du får agera lite testbil och återkomma med hur det fungerade
_________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
|
BrOSten S03, Kumho MX och några andra kanske.
En underavdelning till R-Däcksdatabasen med beprövade erfarenheter av gatdäck på bana kanske. Bil (vikt och fördelning), tryck och erfarenhet. Tillgängliga dimensioner och data skadar inte (inte på R-däcken heller). |
||||||
![]() |
Däck för banåka
|
1436 besök totalt |