| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Diff VS Diff?
|
2 besök senaste veckan (8570 totalt) |
|
Diff VS Diff?
Hej! Håller på att läsa allt om Diffar, lamelldiff VS Quaife etc. Men nu har jag hittat en diff jag tycker verkar vara intresant nämligen wavetrac, någon som kan säga något om denna? Bilen den ska sitta på är en Porsche Boxster S i roadsport utförande, rätt forum? /Ha e'
_________________ Roger Risberg |
||||
|
Re:
http://www.wavetrac.net/technical.ht _________________ Roger Risberg |
||||
|
Re:
En sådan får det bli!!
_________________ Roger Risberg |
||||
|
Re:
Ja, det är många som säger det men har alla som säger att det ska vara lamell provat denna? Vad jag förstår så passar ingen diff till alla banor men har man inte pengar och kunna byta beroende på bana så vill man ju ha en universial som funkar, jag vill gärna ha någon som provat denna uttalar sig. Den låser i alla fall på både broms och acceleration, vad mer vill man ha? Sen finns det ju hardcore lamelldiffar för typ TTA eller GT3 supercup men jag är nybörjare och inte ute efter detta. Vill att det ska funka i regn också. Pris är också en parameter. _________________ Roger Risberg |
||||
|
Re:
Det är inga som byter diff i swe, knappt man gör på proffs nivå.. men en riktig lammel diff är att föredra då den är mer konskvent än denna stil.. fördelen med denna och tex en Quife är att dom är service fria som är bra på gatbilar tex.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Jag har provat en Quifediff med spiraler, den åkte ut till förmån för en lamelldiff som gav bättre fäste ur svängarna. Bilen i fråga var framhjulsdriven och på bana.
_________________ Peter Franzén Lotus 62 Nissan v6 såld MB SLK såld |
||||
|
Vi åker diff med spiralmakaroner i. Förra året hade vi även en exakt likadan bil med lamelldiff.
Jag anser att den med spiradiffen är snabbare......och mycket bättre på blött underlag. Dock får aldrig ena drivhjulet lyfta helt från banan. Då funkar det inte längre. Men det borde rampen ta hand om i den i länken. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
|
Re:
Har hört att Guard Transmision ska vara bra men är inte gratis. http://www.guardtransmissionllc.com/ _________________ Roger Risberg |
||||
|
Re:
Glömde, om man inte kör Porsche.. http://www.kaazusa.com/products_lsd. _________________ Roger Risberg |
||||
|
Utöver Kaaz har vi OS Giken som gör diffar för de flesta märkena.
I Porschevärlden är min personliga uppfattning 1. Guards, 2. OS Giken och 3. Kaaz. Men hur mycket "bättre" en Guards är än tex en OS Giken super lock verkar omöjligt att få fram och det är rätt stor prisskillnad dem emellan. Våndas själv i dessa val.. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Finna mycket info på rennlist om os giken. Skulle inte komma nära min bil ens. Finns trådar där dom erkänner att derras duff va felet till att lådan gick sönder men stod inte för nått ändå. Varför va en test kanin kör det som funkar..samma sak gäller vill du inte ha lammel diff kör en quife som är erkänt bra kvalitet på
Org Porsche cup gt2/3 diffar nya eller gamla eller drexler eller nr1 guard alla modeler är min åsikt på en porsche _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
|
Re:
Det är väl mest att åsikterna går så otroligt brett isär vad gäller OS Giken som gör att jag inte känner mig helt övertygad om att den är rutten.. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Det håller jag inte med om.. Finns typ en som talar gott om dom och det är säljaren Erik på gbox resten sågar dom fett, detta på cup och gt2/3 kanske är annat på 944 bilar.
Funkar det på rsr..r.cup osv som är riktiga tävlings bilar då vet man att det är bra grejer. OS giken hör inte hemma där _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Diff VS Diff?
|
2 besök senaste veckan (8570 totalt) |