| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Hur mycket kör ni per dag?
|
3 besök senaste veckan (5620 totalt) |
Från de flesta varven har jag även sex mellantider, men de förskonade jag er ifrån...
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||||
Det var väl jag, det(?) Tror jag iaf. Att det kostar lite mer än så att åka ner till har jag fått lära mig sen dess.
_________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||||
|
För mig har det blivit fyra resor till
. Den första redan 1987. Resterande under de senaste åren. Sammanlagt har det blivit drygt 50 varv.
De bilar som fått bekänna färg är SAAB 9-3 T/185/ och Ford Mondeo ST220. Bromsskivorna fick bytas på SAABen efter varje resa. De blev lite vinda. Sista gången byttes skivorna även bak. "ovanligt på en så ny bil..." enligt SAAB-verkstaden. Bästa varvet var 9,27 BTG - med Micke "BTG" Regnell i bilen framför och Peeter Pahv i bilen bakom...
Sen har jag ju haft nöjet att få sitta i högerstolen med storheter bakom ratten som Magnus Thomé, Peeter Pahv och Anders Jonsson. Då inser man vad det innebär att åka FORT runt Ringen.
Nästa resa blir i september
_________________ Mvh Christer Eriksson /Kia Optima SW GT/ |
||||||
Inte för att det spelar någon större roll men enl. Peeter som tog tiden var det 9.17...
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Tjena grabbar,
Som sagt tidigare; Detta är nörderi på högsta nivå
...och det är helt underbart att läsa. I år hoppas jag att få vandra runt banan med bärmes och massäck. Nästa år är det dags att köra nån rolig bil på banan igen. 4 besök 14 dagar 54 varv Dålig koefficient?
|
||||||
|
Hejsan!
2 Besök, första som 9 åring med första varvet bakpå en touringlastad Suzuki GSX EF. Så det är kanske ingen slump.... att man har hittat intresset för saker som rör sig fort
Andra i september 2003, då slogs det till på stort handlade årskort och han med 48 varv på 4 dagar! Min längsta "stint" blev 7 varv - sedan hade min M3:a slurpat i sig en full tank ett par fulla tankar senare den dagen så hade jag avverkat uppemot 20 varv. Var inte så lätt att hinna med att köra så mycket med tanke på allt folk och framför allt de många olyckorna och avstängningarna den helgen.
Nästa besök för att bättra på statistiken blir i September!
/// John _________________ Kör BMW......... M3 GT, 1502, 560 sel och Turbo s www.rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5901 |
||||||
Nej Frasse, det var inte du.
_________________ Stefan Larsson |
||||||
Min första tanke var också att 90 min är nog nästan nytt bottenrekord med bil!
Men slår man ut våra dagar som vi varit där per varv så blir nog våra varvtider ännu sämre!
_________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
|
||||||
Helt klart.
_________________ Jan Nagy |
||||||
|
En fråga ang tiderna ni klockar, vilka är era referenspunkter?
4 besök 36 varv Nästa planerade besök: V31 MVH / Patrik Hittade svaret i en annan tråd, BTG. / Patrik _________________ Patrik Zetterlund X3M Racing Partners / Citroen Motorsport |
||||||
![]() |
Nürburgring
Hur mycket kör ni per dag?
|
3 besök senaste veckan (5620 totalt) |