| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Höjd på dörrsträva vid burbygge.
|
2861 besök totalt |
|
Hej. Jag har en fundering ang insteget vid burbygge och vad SBP har för synpunkt på den övre dörrsträvan. Kommer denna att accepteras vid provningen, eller ge bilprovaren ångest för all julskinka och utebliven stretching över helgerna. //David
_________________ David Westberg |
||
|
Re: Höjd på dörrsträva vid burbygge.
Om dörren har rejäl öppningsvinkel så det blir 'stort' hål att ta sig in i och strävan inte bråkar för mycket med armbågen när du sitter borde det vara ok. _________________ Roland Johansson |
||
|
Tror reglerna säger att den max får va upp till halva dörröppningen.
Bara att läsa på sbf.se
_________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||
|
Måste du ha en dörrsträva med rörhylsa? den skulle ja ha gjort i ett helt rör.
Annars är väl en lagom låg placering nått som SBP gillar, men en"bedömningsfråga från gubbe till gubbe" tyvärr. Boka tid med en bes.man av yngre ålder så kan du ha strävan högre
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
|
Ursäkta att jag läste fel För 2 år sedan åkte jag in men en låg sträva och fick nerslag och fick ej regga med den. Bara å kapa bort.
Så dubbelkolla reglerna så du får ha dörrsträva. Min bil va en 92a _________________ Tobias Olofsson 0703101373 Dj_totten@hotmail.com http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing |
||
|
För gatreggning finns inga fasta regler, varken på höjd eller befintlighet. Allt handlar om bedömning av hur mycket insteg/ursteg hindras och hur mycket strävan är "i vägen" i övrigt. Som ombyggt eller amatörbyggt fordon är det lite enklare, även årsmodell styr (är bilen så ny att den omfattas av EG-direktiv om inre säkerhet är det svårt att få det godkänt om det inte är ombyggt fordon).
För att kunna bedöma strävan på bilen behövs stol med person på plats men det ser inte hopplöst ut. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2861 besök totalt |