Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Racetech
![]() |
5687 besök totalt |
Luftintag på motorhuv i en undertryckszon?
Jag skulle behöva ta in luft genom motorhuven till luftfilterboxen Problemet är att zonen precis ovanför luftfilterboxen är en undertryckszon även om det inte är så kraftigt undertryck. Vilken typ av luftintag skulle fungera bäst i den här positionen? - NACA-duct - klassiskt hood-scoop - nåt annat? /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||
Re: Luftintag på motorhuv i en undertryckszon?
Vore det inte bättre o ta in luften i fronten? eller är det omöjligt? På huven är det väl mer lämpligt att släppa ut luften, om man nu ska ta hål i huven. Bara en tanke. ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
Jag håller helt med men det funkar inte i det här fallet dels för att det är tekniskt svårt att löda och dels för att jag vill ha en originalliknande installation i motorrummet.
Lägger med bilder hittade på nätet som visar hur Porsche gjorde på 968 Turbo RS, notera hur nära varandra utsläppet bakom intercoolern och intagen för luft ligger.... ![]() ![]() /Dea _________________ Andreas Olsson Porsche 944 TURBO -90 PCS #9245 |
||||
Re:
Denna bil är väl snarlik i formen? (Jo, jag vet att den postats tidigare på rejsa.) ![]() _________________ Fredrik Ljungkvist ![]() ![]() |
||||
Re:
liten trådkapning, om man sätter ett luftintag på taket för kylluft til föraren, ovanför backspegeln ungefär, blir det då en utsug istället ? _________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||||
Re:
_________________ Fredrik Ljungkvist ![]() ![]() |
||||
![]() |
Racetech
![]() |
5687 besök totalt |