Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
3216 besök totalt |
Någon som testat Finnlines Malmö-Travemünde?
Tjo! Är sugen på att fira påsken i Nürburg och tänkte om man skulle provat att ta finnlines nattfärja till travemünde, enligt mina "kalkyleringar" så spar jag in ca 30mil körning enkel väg på detta val. Och vad det gäller kostnader för båt med hytt vs bro/båt är det runt 300kr dyrare för båten med hytt. Det verkar helt enkelt vara ett vettigt val. Är det någon här som testat denna rutt och kan uttala sig om det är hit eller shit? Står bilarna bra på färjan etc? ![]() Mvh Martin _________________ Martin Nymberg |
||
Min far jobbade som kapten på dom båtarna i 25 år.
Bilarna står bra, boende funkis och mat funkis. Glöm inte att kolla fliken erbjudanden när du bokar. /Blixten _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||
Jag tog den färjan när jag åkte till ringen 2011.
Jag håller med föregående inlägg, inget speciellt att anmärka på utan det fungerade bra. Typisk truckersfärja med utbud därefter, men prio är ju att få lite mat och sedan sova... Jag tror jag kom fram till ringen kl 13-14. _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||
Re:
Inte många vägbyten heller förrän motorvägen tar slut... Själv har jag alltid åkt Trelleborg-Travemunde när jag ska uti Europa.Är nog ungefär Dsamma standard. Truckers färjor det också. Trevlig resa! _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
Har åkt denna rutt flera gånger. Inte så många bilar, checkar in kl21, tar lite mat och är framme kl07. Avlastningen går snabbt och smidigt, färjan är relativt liten.
Från Kullavik innebär detta 27+60 mil, istället för 115 mil över Puttgarden. Nobrainer. _________________ Bernt Sjögren Cayman S -06 BTG 8.20 Driftboxad Member of Bongard Sponsors |
||
![]() |
Nürburgring
![]() |
3216 besök totalt |